Nasi klienci

Wdrożenie w DB Cargo

Analizowaliśmy rynek. Chcieliśmy wybrać usługę, gdzie cena idzie w parze z jakością. Mieliśmy jedno założenie – program musimy zrozumieć w godzinę. Jeżeli go w tym czasie nie zrozumiemy, to nie jest on dla nas. QRmaint jest bardzo przejrzystym programem, zrobionym pod Utrzymanie Ruchu. Tutaj nie było problemu.

Jarosław Kurach – Koordynator Utrzymania Ruchu

DB Cargo Polska (do kwietnia 2016 r. DB Schenker Rail Polska) to polskie przedsiębiorstwo z siedzibą w Zabrzu zajmujące się przewozami kolejowymi, wydobyciem piasku, obsługą bocznic oraz utrzymaniem taboru. Od lipca 2009 wchodzi w skład niemieckiego koncernu Deutsche Bahn. W DB Cargo Polska pracuje prawie 3 tys. pracowników. Dzisiaj rozmawiamy z Jarosławem Kurach, koordynatorem Utrzymania Ruchu w DB Cargo.

Jak wyglądało Utrzymanie Ruchu w DB Cargo przed skorzystaniem z usług QRmaint?

Wcześniej wszystko mieliśmy w Excelu. Zadania, notatki, informacje o usterkach były przyjmowane na papierze. Powstawał z tego duży chaos. Potrzebowaliśmy to zmienić.

Dlaczego postanowili Państwo wybrać QRmaint spośród innych systemów CMMS?

Analizowaliśmy rynek. Chcieliśmy wybrać usługę, gdzie cena idzie w parze z jakością. Mieliśmy jedno założenie – program musimy zrozumieć w godzinę. Jeżeli go w tym czasie nie zrozumiemy, to nie jest on dla nas.

Jak w DB Cargo oceniacie proces wdrożenia aplikacji?

QRmaint jest bardzo przejrzystym programem, zrobionym pod Utrzymanie Ruchu. Tutaj nie było problemu. Nie jest przesycony opcjami, więc nie trzeba szukać w milionach zakładek tego, czego akurat potrzebujemy. Nam w zupełności wystarczają jego funkcje – w kwestii utrzymania ruchu, prowadzenia kosztów, przypomnień o przeglądach, zarządzania zasobami ludzkimi etc. Czyli wszystko to, co jest potrzebne dla koordynatora Utrzymania Ruchu.

Jakie funkcje QRmaint są dla Państwa najbardziej przydatne? Ile osób obecnie korzysta w DB Cargo z naszej aplikacji?

Obecnie na co dzień z QRmaint pracuje 25 techników, oraz z 200 osób, które zgłaszają usterki.

Mamy tutaj dwie strony – stronę techników i zgłaszających. Mistrzowie UR i brygadziści widzą, co dzieje się z danym zgłoszeniem. Technicy mają na „tapecie” tylko te zadania, do których są przydzieleni. Dzięki temu każdy wie, co powinien w danej chwili robić. Nawet będąc na wakacjach czy urlopie, każdy ma świadomość tego, co dzieje się w firmie.

– Jakie problemy udało się rozwiązać dzięki QRmaint?

Komunikacja. To był nasz główny problem – ustalenie priorytetów, ważności zadań. Cała otoczka wokół zadania – zamawianie części, koordynowanie zamówień i przekazywanie zadań. W DB Cargo pracujemy na kilka zmian, więc przekazujemy zadania następnej zmianie. Teraz wystarczy, że technik wypełni notatkę w zadaniu i każdy orientuje się, co zostało zrobione, oraz co jeszcze chcemy zrobić, żeby zamknąć zadanie. Jeśli chodzi o organizację pracy, to na każdej zmianie mamy koordynatora i techników, którzy są podzieleni na grupy – mechanicy, elektrycy, elektronicy.

– W jaki sposób się udało przyśpieszyć realizację zadań, zwiększyć produktywność zespołu?

Szybkość reakcji jest teraz znaczna. W tym samym momencie grupa osób, zainteresowana problemem zna szczegóły i swój zakres w tym zadaniu.

Obecnie coraz ważniejsza jest dla nas analityka. Widzimy ilość zgłoszeń, gdzie mamy wąskie gardło, z którym obszarem mamy największy problem i czy to jest np. powtarzający się problem. Taka forma pomaga w trakcie przebiegu reklamacji i jak przy samych audytach. Audyty przechodzimy pozytywnie, dzięki posiadaniu systemu CMMS od QRmaint.

– Jakie są plany na rozwój DB Cargo w związku z korzystaniem z QRmaint?

Mamy kilka pomysłów. Jeżeli chodzi o QRmaint, to podobała mi się współpraca z Państwem od samego początku. Jeżeli był jakiś pomysł, albo problem, to do następnej wersji programu zawsze wychodziła aktualizacja z poprawkami. Jest pomysł na wprowadzenie Przemysłu 4.0. gdzie Chcemy wprowadzić API do systemu, gdzie maszyny same będą zgłaszać awarie.

– Czy poleciłby Pan innym firmom wdrożenie QRmaint i korzystanie z naszej aplikacji?

Na pewno poleciłbym spróbować. Warto być otwartym na nowe rzeczy. Dużo osób wychodzi z założenia, że nie warto szukać, że jak już mamy jakieś rozwiązanie, to lepszego już nie znajdziemy. Myślę, że tutaj kwestia otwartości i spróbowania 14-dniowej wersji, w zupełności ten czas wystarczy na uświadomienie nam, czy to jest rozwiązanie dla nas.

Dziękujemy za rozmowę.

 

Poznaj historie innych

QRmaint doskonale sprawdza się w rożnych branżach takich jak zakłady produkcyjne, utrzymanie techniczne nieruchomości, sieci sklepów, uczelnie, serwisy. Przeczytaj co sądzą o nas przedstawiciele rożnych branż.

System Qrmaint jest programem, który bardzo dobrze uzupełnia wymogi stawiane dla Przemysłu 4.0

Tomasz Wachowski

Z-ca dyrektora technicznego

Planujemy kontynuować rozwijanie i wykorzystanie QRmaint w pełni. Naszym celem jest dalsze usprawnienie procesów związanych z utrzymaniem, a także włączenie dodatkowych funkcji, które będą wspierać zarządzanie magazynem i inne obszary działalności. Obecnie wdrażamy proces zgłaszania usterek.

Raphael Groß

Pracownik Działu Projektowego

System bardzo dobrze się przyjął, a jego wdrożenie przebiegło bez problemów. Zdobył duże uznanie wśród audytorów. W szczególności, w naszym przypadku, bardzo przydatna okazała się funkcja podglądu parku maszyn na interaktywnych planach oraz całościowa prezentacja najważniejszych informacji z działu UR.

Marcel Menne

Head of maintenance

Jeżeli ktoś nie znajdował części na magazynie, to kupowaliśmy nowe. Generowaliśmy wtedy niepotrzebne koszty. Druga rzecz, jeżeli chodzi o magazyn - w sytuacji, kiedy dysponujemy opisem części i mamy je skatalogowane w programie, to nie ma problemu, żeby kupić dokładnie takie same. Nie trzeba ich nigdzie szukać. Są zapisane w programie (red. QRmaint CMMS).

Tomasz Jaroszewski

Zastępca Kierownika Działu Utrzymania Ruchu

Najważniejsze jest to, że moi pracownicy wiedzą, ile jest zadań do wykonania i jakie są priorytety. Technicy mają dostęp do zadań w czasie rzeczywistym. W zasadzie całkowicie wyeliminowaliśmy sytuacje, które występowały wcześniej: że pewne zadania zostają pominięte bądź zapomniane.

Arkadiusz Tetloch

Manager Sekcji Utrzymania Ruchu i Innowacji

System QRmaint pozwolił nam na rezygnację z wypełniania ton papierowych dokumentów. Mamy teraz łatwy wgląd w historię awarii, napraw i serwisów, a czas reakcji na zgłoszoną usterkę uległ znacznemu skróceniu.

Anna Ciesielska

Process Engineer

System Qrmaint wdrożony w naszej firmie znacząco usprawnił pracę naszego zespołu z działu Utrzymania ruchu, oraz poprawił znacząco reakcje zespołów na bieżące awarie produkcyjne.

Rafał Topolski

Inżynier optymalizacji procesów produkcyjnych

Zgłoszenie awarii poprzez skanowanie kodu QR umieszczonego na maszynie praktycznie wyeliminowało nieścisłości utrudniające ustalenie, którego urządzenia dotyczył problem. Zapisywanie wszystkich zgłoszeń w systemie daje świetny obraz, z którymi maszynami mamy największe problemy.

Krzysztof JANIK

Główny Automatyk / Automation Service Supervisor

Moją pracę w firmie można podzielić na dwa etapy:
1. Przed wdrożeniem QRmaint – mnóstwo zbędnych telefonów, ciągłe zdawanie relacji z postępów usuwania awarii, ogrom tematów, które umykały uwadze.
2. Po wdrożeniu QRmaint – możliwość skupienia uwagi na istotnych problemach, wszyscy zainteresowani są na bieżąco, 100% zgłoszonych spraw zostaje rozwiązanych.

Aleksander Penkowski

Kierownik Działu Utrzymania Ruchu

QRmaint skonfigurowałem sam w jeden wieczór, a już w kolejnych dniach w systemie zaczęły się pojawiać zgłoszenia awarii przez techników i operatorów.

Tomasz Pruszyński

Dyrektor Produkcji

System QRmaint zastąpił setki maili, które bez względu na tematykę trafiały do wszystkich na liście, zamiast jedynie do właściwych osób. Wcześniej, gdy awaria była już naprawiona, to nikt o tym tak naprawdę nie wiedział. Dziś mamy wgląd w aktualny stan każdej awarii.

Mariusz Staniszewski

Kierownik Działu IT

System sprawdza się bezproblemowo. Wyraźnie skrócił się czas reakcji naszych zespołów. Jest to o wiele lepszy model komunikacji niż telefony i zapisywanie awarii na kartkach lub zapamiętywanie.

Maciej Hartfil

Kanclerz AWF w Warszawie

Od momentu wdrożenia QRmaint w naszej firmie program się rozwija – dostosowywane są funkcje pod specyfikę branży – np. harmonogram, którego nie było podczas wdrażania, a obecnie wygląda jak kalendarz w Google.

Jacek Turkowski

Koordynator ds. technicznego utrzymania nieruchomości

QRmaint dał się poznać jako firma rzetelna, elastyczna oraz reagująca na pomysły i uwagi użytkowników. System ułatwia nam pracę, a jego funkcjonalności dokonywania zgłoszeń z zadowoleniem zostały przyjęte przez naszych klientów.

Sławomir Pinkowski

Prezes Zarządu

System QRmaint przyczynił się do wzrostu konkurencyjności naszych usług na rynku technicznej obsługi nieruchomości. Oprócz standardowych usług serwisowych dostarczamy naszym klientom narzędzie do szybkiego zgłaszania awarii oraz raportowania prac wykonywanych na nieruchomości.

Mateusz Czerwiński

Wdrożenie aplikacji QRmaint okazało się receptą na największe wyzwanie, jakim była bieżąca naprawa szkód. Kolejnym krokiem wdrożenia będzie wykorzystanie jej do wsparcia pracy managerów zarządzających np. sprzątaniem mieszkań.

Paweł Migacz

Dyrektor zarządzający firmy

Klienci szybko zauważają, gdy sprzęt jest uszkodzony, a to może negatywnie wpływać na nasz wizerunek. Dzięki QRmaint usterki są usuwane błyskawicznie, co wpływa na wzrost liczby osób korzystających z naszych klubów,

Anna Socha

Manager

tło

Wypróbuj QRmaint

Bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań.