Nasi klienci
Wdrożenie w DB Cargo
Analizowaliśmy rynek. Chcieliśmy wybrać usługę, gdzie cena idzie w parze z jakością. Mieliśmy jedno założenie – program musimy zrozumieć w godzinę. Jeżeli go w tym czasie nie zrozumiemy, to nie jest on dla nas. QRmaint jest bardzo przejrzystym programem, zrobionym pod Utrzymanie Ruchu. Tutaj nie było problemu.
DB Cargo Polska (do kwietnia 2016 r. DB Schenker Rail Polska) to polskie przedsiębiorstwo z siedzibą w Zabrzu zajmujące się przewozami kolejowymi, wydobyciem piasku, obsługą bocznic oraz utrzymaniem taboru. Od lipca 2009 wchodzi w skład niemieckiego koncernu Deutsche Bahn. W DB Cargo Polska pracuje prawie 3 tys. pracowników. Dzisiaj rozmawiamy z Jarosławem Kurach, koordynatorem Utrzymania Ruchu w DB Cargo.
Jak wyglądało Utrzymanie Ruchu w DB Cargo przed skorzystaniem z usług QRmaint?
Wcześniej wszystko mieliśmy w Excelu. Zadania, notatki, informacje o usterkach były przyjmowane na papierze. Powstawał z tego duży chaos. Potrzebowaliśmy to zmienić.
Dlaczego postanowili Państwo wybrać QRmaint spośród innych systemów CMMS?
Analizowaliśmy rynek. Chcieliśmy wybrać usługę, gdzie cena idzie w parze z jakością. Mieliśmy jedno założenie – program musimy zrozumieć w godzinę. Jeżeli go w tym czasie nie zrozumiemy, to nie jest on dla nas.
Jak w DB Cargo oceniacie proces wdrożenia aplikacji?
QRmaint jest bardzo przejrzystym programem, zrobionym pod Utrzymanie Ruchu. Tutaj nie było problemu. Nie jest przesycony opcjami, więc nie trzeba szukać w milionach zakładek tego, czego akurat potrzebujemy. Nam w zupełności wystarczają jego funkcje – w kwestii utrzymania ruchu, prowadzenia kosztów, przypomnień o przeglądach, zarządzania zasobami ludzkimi etc. Czyli wszystko to, co jest potrzebne dla koordynatora Utrzymania Ruchu.
Jakie funkcje QRmaint są dla Państwa najbardziej przydatne? Ile osób obecnie korzysta w DB Cargo z naszej aplikacji?
Obecnie na co dzień z QRmaint pracuje 25 techników, oraz z 200 osób, które zgłaszają usterki.
Mamy tutaj dwie strony – stronę techników i zgłaszających. Mistrzowie UR i brygadziści widzą, co dzieje się z danym zgłoszeniem. Technicy mają na „tapecie” tylko te zadania, do których są przydzieleni. Dzięki temu każdy wie, co powinien w danej chwili robić. Nawet będąc na wakacjach czy urlopie, każdy ma świadomość tego, co dzieje się w firmie.
– Jakie problemy udało się rozwiązać dzięki QRmaint?
Komunikacja. To był nasz główny problem – ustalenie priorytetów, ważności zadań. Cała otoczka wokół zadania – zamawianie części, koordynowanie zamówień i przekazywanie zadań. W DB Cargo pracujemy na kilka zmian, więc przekazujemy zadania następnej zmianie. Teraz wystarczy, że technik wypełni notatkę w zadaniu i każdy orientuje się, co zostało zrobione, oraz co jeszcze chcemy zrobić, żeby zamknąć zadanie. Jeśli chodzi o organizację pracy, to na każdej zmianie mamy koordynatora i techników, którzy są podzieleni na grupy – mechanicy, elektrycy, elektronicy.
– W jaki sposób się udało przyśpieszyć realizację zadań, zwiększyć produktywność zespołu?
Szybkość reakcji jest teraz znaczna. W tym samym momencie grupa osób, zainteresowana problemem zna szczegóły i swój zakres w tym zadaniu.
Obecnie coraz ważniejsza jest dla nas analityka. Widzimy ilość zgłoszeń, gdzie mamy wąskie gardło, z którym obszarem mamy największy problem i czy to jest np. powtarzający się problem. Taka forma pomaga w trakcie przebiegu reklamacji i jak przy samych audytach. Audyty przechodzimy pozytywnie, dzięki posiadaniu systemu CMMS od QRmaint.
– Jakie są plany na rozwój DB Cargo w związku z korzystaniem z QRmaint?
Mamy kilka pomysłów. Jeżeli chodzi o QRmaint, to podobała mi się współpraca z Państwem od samego początku. Jeżeli był jakiś pomysł, albo problem, to do następnej wersji programu zawsze wychodziła aktualizacja z poprawkami. Jest pomysł na wprowadzenie Przemysłu 4.0. gdzie Chcemy wprowadzić API do systemu, gdzie maszyny same będą zgłaszać awarie.
– Czy poleciłby Pan innym firmom wdrożenie QRmaint i korzystanie z naszej aplikacji?
Na pewno poleciłbym spróbować. Warto być otwartym na nowe rzeczy. Dużo osób wychodzi z założenia, że nie warto szukać, że jak już mamy jakieś rozwiązanie, to lepszego już nie znajdziemy. Myślę, że tutaj kwestia otwartości i spróbowania 14-dniowej wersji, w zupełności ten czas wystarczy na uświadomienie nam, czy to jest rozwiązanie dla nas.
Dziękujemy za rozmowę.
Poznaj historie innych
QRmaint doskonale sprawdza się w rożnych branżach takich jak zakłady produkcyjne, utrzymanie techniczne nieruchomości, sieci sklepów, uczelnie, serwisy. Przeczytaj co sądzą o nas przedstawiciele rożnych branż.