Home > Klienci > Wdrożenie QRmaint w Warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego
grafika grafika

Case study

Wdrożenie QRmaint w Warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego

System sprawdza się bezproblemowo. Wyraźnie skrócił się czas reakcji naszych zespołów. Jest to o wiele lepszy model komunikacji niż telefony i zapisywanie na kartkach lub w pamięci.

Maciej Hartfil – Kanclerz AWF w Warszawie

QRmaint – sprawdzi się również w dużej skali

Warszawska Akademia Wychowania Fizycznego wdrożyła aplikację QRmaint, dzięki której zarządzanie pracownikami i 30 nieruchomościami uczelni stało się dużo prostsze.

Stołeczna AWF aplikację QRmaint wdrożył w kwietniu 2019 r. Po roku użytkowania władze uczelni wypowiadają się na jej temat jednoznacznie – działa, i to świetnie!

– System sprawdza się bezproblemowo. Niestety nie wykorzystujemy wszystkich jego funkcjonalności, używamy go głównie jako systemu do zgłaszania usterek – mówi Maciej Hartfil, Kanclerz AWF w Warszawie. – Wyraźnie skrócił się czas reakcji naszych zespołów – podkreśla Hartfil.

– Teraz czas naprawy drobnych usterek to godzina – dwie, a dodatkowo mamy to odznaczone w systemie jako zrobione. Mniej pilne rzeczy naprawiane są później. Każde zadanie ma przypisany status, więc wiadomo na jakim jest etapie. Dodatkowe informacje, np. o braku sprzętu czy o chorobie pracownika, stanowią potrzebną wszystkim informację zwrotną, jeśli naprawa się opóźnia – mówi Waldemar Kramek, koordynator działu technicznego AWF. – Przepływ informacji sprawia, że zgłoszenia i naprawy są usystematyzowane, a pracownicy – zarówno ci zgłaszający jak i technicy, wiedzą na jakim etapie jest dane zgłoszenie.

Zgłoszeń usterek dokonują głównie zarządcy i administratorzy poszczególnych budynków, kierownicy poszczególnych działów na uczelni – IT, administrowania, inwestycji, remontów, ale też sekretarki i ochrona – wszyscy mają dostęp do aplikacji QR, łącznie są to 374 osoby. Jednak każdy na uczelni, nawet gdy nie ma dostępu do aplikacji, może zgłosić usterkę poprzez formularz dostępny pod specjalnym linkiem.

– Początki były trudne. Ludzie mieli problem z przestawieniem się na nowy system, że już się nigdzie nie dzwoni, tylko wpisuje do systemu, zdarzało się, że gubili hasła do swoich kont – mówi Hartfil. – Większość z naszych pracowników technicznych ma już swoje lata i sprawy technologiczne sprawiały im problemy, ale z czasem zapoznali się z systemem, przekonali do niego i stosują. Jest to o wiele lepszy model komunikacji niż telefony i zapisywanie na kartkach lub w pamięci.

Kanclerz AWF zauważa, że ciekawą opcją systemu są kody QR. – Gdybyśmy okleili nimi całą uczelnię, jeszcze łatwiej byłoby zgłaszać usterkę, wystarczy wtedy na miejscu zeskanować kod i wysłać zgłoszenie – dodaje Hartfil.

System QRmaint jest cały czas unowocześniany, sukcesywnie pojawiają się nowe formy raportów, czy nowe formy różnego rodzaju filtrowania. Wiele z nich powstaje na bieżąco, na potrzeby indywidualnego użytkownika.

Daniel Kiełbowicz z QRmaint podkreśla, że warszawski AWF był pierwszym klientem z segmentu organizacji pożytku publicznego i pierwszym z tak dużym zapleczem nieruchomości (30 budynków na 60 hektarach powierzchni). System QRmaint spisał się i nadal spisuje doskonale, nawet przy tak dużej ilości użytkowników.

– Tak duże organizacje, jakimi są uczelnie, nie mają niestety własnych systemów usprawniających komunikację. Na przykładzie AWF widać, jak bardzo aplikacja QRmaint wypełnia tę lukę – mówi Daniel Kiełbowicz.

Poznaj historie innych

QRmaint doskonale sprawdza się w rożnych branżach takich jak zakłady produkcyjne, utrzymanie techniczne nieruchomości, sieci sklepów, uczelnie, serwisy. Przeczytaj co sądzą o nas przedstawiciele rożnych branż.

Zgłoszenie awarii po przez skanowanie kodu QR na maszynie praktycznie wyeliminowało nieścisłości którego urządzenia dotyczył problem. Zapisywanie wszystkich zgłoszeń w systemie daje świetny obraz, z którymi maszynami mamy największe problemy.

Krzysztof JANIK

Główny automatyk / Automation Service Supervisor

Najważniejsze jest to, że moi pracownicy wiedzą ile jest zadań do wykonania, jakie są priorytety. Technicy mają dostęp do zadań w czasie rzeczywistym. W zasadzie całkowicie wyeliminowaliśmy sytuacje które występowały wcześniej, że pewne zadania są pominięte bądź zapomniane.

Arkadiusz Tetloch

Manager Sekcji Utrzymania Ruchu i Innowacji

Dzielę swoją pracę w firmie na 2 etapy: 1. Przed wdrożeniem QRmaint - mnóstwo zbędnych telefonów, ciągłe zdawanie relacji z postępów usuwania awarii, ogrom tematów które umykały uwadze. 2. Po wdrożeniu QRmaint - możliwość skupienia uwagi na istotnych problemach, wszyscy zainteresowani są na bieżąco, 100% zgłoszonych spraw zostaje rozwiązanych.

Aleksander Penkowski

Kierownik działu utrzymania ruchu

System QRmaint pozwolił nam na rezygnację z wypełniania ton papierowych dokumentów. Mamy teraz łatwy wgląd w historię awarii, napraw i serwisów, a czas reakcji na zgłoszoną usterkę uległ znacznemu skróceniu.

Anna Ciesielska

Process Engineer

QRmaint skonfigurowałem sam w jeden wieczór, a już w kolejnych dniach zaczęły się pojawiać zgłoszenia awarii przez techników i szeregowych pracowników :)

Tomasz Pruszyński

Dyrektor produkcji

System QRmaint zastąpił setki maili, które bez względu na tematykę trafiały do wszystkich na liście, zamiast do właściwych osób. Wcześniej, gdy awaria była już naprawiona, to nikt o tym tak naprawdę nie wiedział. Dziś mamy wgląd w aktualny stan każdej awarii.

Mariusz Staniszewski

kierownik działu IT

Od momentu wdrożenia QRmaint w naszej firmie program się rozwija – dostosowywane są funkcje pod specyfikę branży – np. harmonogram, którego nie było podczas wdrażania, a obecnie wygląda jak kalendarz w Google.

Jacek Turkowski

Koordynator ds. technicznego utrzymania nieruchomości

QRmaint Sp. z o.o. dała się poznać jako firma rzetelna, elastyczna oraz reagująca na pomysły i uwagi użytkowników. System ułatwia nam pracę, a jego funkcjonalności dokonywania zgłoszeń z zadowoleniem zostały przyjęte przez naszych klientów.

Sławomir Pinkowski

Prezes Zarządu

System QRmaint przyczynił się do wzrostu konkurencyjności naszych usług na rynku technicznej obsługi nieruchomości. Oprócz standardowych usług serwisowych dostarczamy naszym klientom narzędzie do szybkiego zgłaszania awarii oraz raportowania prac wykonywanych na nieruchomości.

Mateusz Czerwiński

Wdrożenie aplikacji QRmaint okazało się receptą na największe wyzwanie, jakim jest bieżąca naprawa szkód. Kolejnym krokiem wdrożenia będzie wykorzystanie jej do wsparcia pracy managerów zarządzających np. sprzątaniem mieszkań.

Paweł Migacz

Dyrektor zarządzający firmy

ozdoba

QRmaint system CMMS już od 29zł!

Testuj przez 14 dni za darmo!