Nasi klienci

Wdrożenie QRmaint w warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego

System sprawdza się bezproblemowo. Wyraźnie skrócił się czas reakcji naszych zespołów. Jest to o wiele lepszy model komunikacji niż telefony i zapisywanie awarii na kartkach lub zapamiętywanie.

Maciej Hartfil – Kanclerz AWF w Warszawie

QRmaint sprawdzi się również w dużej skali

Warszawska Akademia Wychowania Fizycznego wdrożyła aplikację QRmaint, dzięki której zarządzanie pracownikami i 30 nieruchomościami uczelni stało się dużo prostsze.

Stołeczna AWF aplikację QRmaint wdrożyła w kwietniu 2019 r. Po roku użytkowania władze uczelni wypowiadają się na jej temat jednoznacznie: działa, i to świetnie!

– System sprawdza się bezproblemowo. Niestety nie wykorzystujemy wszystkich jego funkcjonalności, używamy go głównie jako systemu do zgłaszania usterek – mówi Maciej Hartfil, Kanclerz AWF w Warszawie. – Wyraźnie skrócił się czas reakcji naszych zespołów – podkreśla Hartfil.

– Teraz czas naprawy drobnych usterek to godzina, dwie, a dodatkowo mamy je odznaczone w systemie jako wykonane. Mniej pilne rzeczy naprawiane są później. Każde zadanie ma przypisany status, więc wiadomo, na jakim jest etapie. Dodatkowe informacje, np. o braku sprzętu czy o chorobie pracownika, stanowią potrzebną wszystkim informację zwrotną, jeśli naprawa się opóźnia – mówi Waldemar Kramek, koordynator działu technicznego AWF. – Przepływ informacji sprawia, że zgłoszenia i naprawy są usystematyzowane, a pracownicy, zarówno zgłaszający, jak i technicy, wiedzą, na jakim etapie znajduje się dane zgłoszenie.

Zgłoszeń usterek dokonują głównie zarządcy i administratorzy poszczególnych budynków oraz kierownicy poszczególnych działów na uczelni: IT, administracji, inwestycji, remontów, ale też sekretarki i ochrona – wszyscy, łącznie 374 osoby, mają dostęp do aplikacji QR. Jednak każdy na uczelni, nawet gdy nie ma dostępu do aplikacji, może zgłosić usterkę poprzez formularz dostępny pod specjalnym linkiem.

Początek wdrożenia

– Początki były trudne. Ludzie mieli problem z przestawieniem się na nowy system, z tym, że już się nigdzie nie dzwoni, tylko wpisuje do systemu; zdarzało się, że gubili hasła do swoich kont – mówi Hartfil. – Większość naszych pracowników technicznych ma już swoje lata i kwestie technologiczne sprawiały im problemy, ale z czasem zapoznali się z systemem, przekonali do niego i go stosują. Jest to o wiele lepszy model komunikacji niż telefony i zapisywanie na kartkach lub zapamiętywanie.

Kanclerz AWF zauważa, że ciekawą opcją systemu są kody QR. – Gdybyśmy okleili nimi całą uczelnię, jeszcze łatwiej byłoby zgłaszać usterkę, wystarczy wtedy na miejscu zeskanować kod i wysłać zgłoszenie – dodaje Hartfil.

System QRmaint jest cały czas unowocześniany, sukcesywnie pojawiają się nowe formy raportów czy nowe metody filtrowania. Wiele z nich powstaje na bieżąco, na potrzeby indywidualnego użytkownika.

Daniel Kiełbowicz z QRmaint podkreśla, że warszawski AWF to pierwszy klient z segmentu instytucji publicznych i pierwszy z tak dużym zapleczem nieruchomości (30 budynków na 60 hektarach powierzchni). System CMMS od QRmaint spisał się i nadal spisuje doskonale, nawet przy tak dużej liczbie użytkowników.

– Tak duże organizacje, jakimi są uczelnie, nie mają niestety własnych systemów usprawniających komunikację. Na przykładzie AWF widać, jak bardzo aplikacja QRmaint wypełnia tę lukę – mówi Daniel Kiełbowicz.

Poznaj historie innych

QRmaint doskonale sprawdza się w rożnych branżach takich jak zakłady produkcyjne, utrzymanie techniczne nieruchomości, sieci sklepów, uczelnie, serwisy. Przeczytaj co sądzą o nas przedstawiciele rożnych branż.

Jeżeli ktoś nie znajdował części na magazynie, to kupowaliśmy nowe. Generowaliśmy wtedy niepotrzebne koszty. Druga rzecz, jeżeli chodzi o magazyn - w sytuacji, kiedy dysponujemy opisem części i mamy je skatalogowane w programie, to nie ma problemu, żeby kupić dokładnie takie same. Nie trzeba ich nigdzie szukać. Są zapisane w programie (red. QRmaint CMMS).

Tomasz Jaroszewski

Zastępca Kierownika Działu Utrzymania Ruchu

Analizowaliśmy rynek. Chcieliśmy wybrać usługę, gdzie cena idzie w parze z jakością. Mieliśmy jedno założenie – program musimy zrozumieć w godzinę. Jeżeli go w tym czasie nie zrozumiemy, to nie jest on dla nas. QRmaint jest bardzo przejrzystym programem, zrobionym pod Utrzymanie Ruchu. Tutaj nie było problemu.

Jarosław Kurach

koordynator Utrzymania Ruchu

System Qrmaint jest programem, który bardzo dobrze uzupełnia wymogi stawiane dla Przemysłu 4.0

Tomasz Wachowski

Z-ca dyrektora technicznego

System Qrmaint wdrożony w naszej firmie znacząco usprawnił pracę naszego zespołu z działu Utrzymania ruchu, oraz poprawił znacząco reakcje zespołów na bieżące awarie produkcyjne.

Rafał Topolski

Inżynier optymalizacji procesów produkcyjnych

Zgłoszenie awarii poprzez skanowanie kodu QR umieszczonego na maszynie praktycznie wyeliminowało nieścisłości utrudniające ustalenie, którego urządzenia dotyczył problem. Zapisywanie wszystkich zgłoszeń w systemie daje świetny obraz, z którymi maszynami mamy największe problemy.

Krzysztof JANIK

Główny Automatyk / Automation Service Supervisor

Najważniejsze jest to, że moi pracownicy wiedzą, ile jest zadań do wykonania i jakie są priorytety. Technicy mają dostęp do zadań w czasie rzeczywistym. W zasadzie całkowicie wyeliminowaliśmy sytuacje, które występowały wcześniej: że pewne zadania zostają pominięte bądź zapomniane.

Arkadiusz Tetloch

Manager Sekcji Utrzymania Ruchu i Innowacji

Moją pracę w firmie można podzielić na dwa etapy:
1. Przed wdrożeniem QRmaint – mnóstwo zbędnych telefonów, ciągłe zdawanie relacji z postępów usuwania awarii, ogrom tematów, które umykały uwadze.
2. Po wdrożeniu QRmaint – możliwość skupienia uwagi na istotnych problemach, wszyscy zainteresowani są na bieżąco, 100% zgłoszonych spraw zostaje rozwiązanych.

Aleksander Penkowski

Kierownik Działu Utrzymania Ruchu

System QRmaint pozwolił nam na rezygnację z wypełniania ton papierowych dokumentów. Mamy teraz łatwy wgląd w historię awarii, napraw i serwisów, a czas reakcji na zgłoszoną usterkę uległ znacznemu skróceniu.

Anna Ciesielska

Process Engineer

QRmaint skonfigurowałem sam w jeden wieczór, a już w kolejnych dniach w systemie zaczęły się pojawiać zgłoszenia awarii przez techników i operatorów.

Tomasz Pruszyński

Dyrektor Produkcji

System QRmaint zastąpił setki maili, które bez względu na tematykę trafiały do wszystkich na liście, zamiast jedynie do właściwych osób. Wcześniej, gdy awaria była już naprawiona, to nikt o tym tak naprawdę nie wiedział. Dziś mamy wgląd w aktualny stan każdej awarii.

Mariusz Staniszewski

Kierownik Działu IT

Od momentu wdrożenia QRmaint w naszej firmie program się rozwija – dostosowywane są funkcje pod specyfikę branży – np. harmonogram, którego nie było podczas wdrażania, a obecnie wygląda jak kalendarz w Google.

Jacek Turkowski

Koordynator ds. technicznego utrzymania nieruchomości

QRmaint dał się poznać jako firma rzetelna, elastyczna oraz reagująca na pomysły i uwagi użytkowników. System ułatwia nam pracę, a jego funkcjonalności dokonywania zgłoszeń z zadowoleniem zostały przyjęte przez naszych klientów.

Sławomir Pinkowski

Prezes Zarządu

System QRmaint przyczynił się do wzrostu konkurencyjności naszych usług na rynku technicznej obsługi nieruchomości. Oprócz standardowych usług serwisowych dostarczamy naszym klientom narzędzie do szybkiego zgłaszania awarii oraz raportowania prac wykonywanych na nieruchomości.

Mateusz Czerwiński

Wdrożenie aplikacji QRmaint okazało się receptą na największe wyzwanie, jakim była bieżąca naprawa szkód. Kolejnym krokiem wdrożenia będzie wykorzystanie jej do wsparcia pracy managerów zarządzających np. sprzątaniem mieszkań.

Paweł Migacz

Dyrektor zarządzający firmy

tło

Wypróbuj QRmaint

Bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań.