Nasi klienci

Wdrożenie QRmaint w firmie Partner, franczyzobiorcy Lewiatana

System QRmaint zastąpił setki maili, które bez względu na tematykę trafiały do wszystkich na liście, zamiast jedynie do właściwych osób. Wcześniej, gdy awaria była już naprawiona, to nikt o tym tak naprawdę nie wiedział. Dziś mamy wgląd w aktualny stan każdej awarii.

Mariusz Staniszewski – Kierownik Działu IT

Łatwiejsze zarządzanie awariami w sieci sklepów spożywczych dzięki aplikacji QRmaint

Wdrożenie systemu QRmaint w spółce Partner, franczyzobiorcy sieci Lewiatan, uporządkowało proces zgłoszeń i napraw awarii informatycznych i technicznych oraz kluczową w branży spożywczej gospodarkę odpadami w 27 sklepach.

Spółka Partner wprowadziła system CMMS od QRmaint w październiku 2018 r., aby usprawnić zgłaszanie problemów – głównie technicznych i z zakresu szeroko pojętego IT – i reagowanie na nie, a także aby poprawić organizację gospodarki odpadami. W efekcie firma cieszy się w pełni zorganizowanym przebiegiem sytuacji awaryjnych. Uporządkowanie tego procesu oznacza głównie kierowanie zgłoszeń do właściwych pracowników, otrzymywanie informacji zwrotnych po rozwiązaniu problemu oraz wgląd osób decyzyjnych do aktualnego stanu zgłoszeń. Przy 700 pracownikach i 27 sklepach zlokalizowanych w różnych częściach Polski takie usystematyzowanie kwestii związanych z awariami przyniosło ogromne zmiany.

System QRmaint zastąpił setki maili, które bez względu na tematykę trafiały do wszystkich na liście, zamiast jedynie do właściwych osób. Wcześniej, gdy awaria była już naprawiona, to nikt o tym tak naprawdę nie wiedział, bo nikt nie wysyłał takich informacji zwrotnych. Dziś mamy wgląd w aktualny stan każdej awarii i, co więcej, możemy analizować działania pracowników odpowiedzialnych za obsługę zgłoszeń – produktywność poszczególnych działów i ich szybkość działania – mówi Mariusz Staniszewski, Kierownik Działu IT w spółce Partner. – Jesteśmy bardzo zadowoleni, zarówno z aplikacji, jak i samej współpracy z firmą, która ją stworzyła i obsługuje.

To jest takie proste

W obecnym systemie pracy w sklepach Lewiatan stworzonym dzięki aplikacji działają zespoły, do których należą osoby bezpośrednio zajmujące się rozwiązaniem danego problemu. Osoby te również dostają informacje mailem – w zależności od potrzeb przez aplikację w telefonie lub na komputer – ale otrzymują je wyłącznie osoby z określonych zespołów.

Logują się i mogą działać, to jest takie proste – mówi Staniszewski.

Zgłaszane awarie dzielą się na dwa główne typy – techniczny i IT – i zajmują się nimi odpowiednie działy. Dział techniczny naprawia wszelkie awarie, jakie mogą wystąpić w budynkach: drzwi, okien, podłóg, ścian, instalacji elektrycznej, urządzeń elektronicznych (np. maszynki do mięsa, krajalnice) oraz instalacji wodno-kanalizacyjnej (np. krany, odpływy). Dział IT natomiast obsługuje m.in. awarie systemu operacyjnego, oprogramowania, komputerów i terminali płatniczych.

Osobna sekcja to gospodarka odpadami, tzw. BDO (baza danych odpadowych, którą zobowiązane są prowadzić podmioty wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach i wytwarzające odpady). Dzięki systemowi QRmaint łatwiej jest zarządzać odpadami. Do aplikacji wpływają zgłoszenia z poszczególnych sklepów, a osoba odpowiedzialna za obsługę tych zgłoszeń dba o odpowiednio szybki kontakt z firmami zajmującymi się utylizacją odpadów (spożywczych, zużytego sprzętu czy makulatury).

Gospodarka odpadami w branży spożywczej jest kluczowa, trzeba bowiem pilnować dat ważności produktów i w odpowiednim czasie wywozić je do utylizacji – mówi Staniszewski. – Dzięki aplikacji nie mamy z tym najmniejszego problemu.

Jeden dzień nauki, pół roku efektywnego korzystania

Wbrew pozorom w tak dużej spółce, liczącej 700 pracowników, zarządzaniem z poziomu aplikacji zajmuje się niewiele osób. W każdym sklepie są to trzy osoby z kierownictwa, dostęp ma również prezes zarządu i administrator danych. W całej sieci w dziale technicznym pracuje siedem osób i one, jako realizatorzy napraw, także mają dostęp do aplikacji.

Ze względu na niewielką liczbę osób oraz intuicyjność aplikacji jej wdrożenie łącznie z konfiguracją zajęło zaledwie jeden dzień roboczy.

Wsparcie techniczne jest perfekcyjne. Już na etapie wdrażania zgłaszaliśmy prośby o pewne korekty w aplikacji, żeby dostosować ją do naszej działalności, i były one szybko realizowane – dodaje Staniszewski. – Od ponad pół roku po wdrożeniu każde nasze zgłoszenie jest rozpatrywane w ciągu 24 godzin i zawsze otrzymujemy indywidualnie dopasowaną pomoc.

Możliwość dostosowania do specyfiki działalności firmy pozwala wykorzystać pełny potencjał aplikacji. Zmiany dotyczyły głównie ustawień i indywidualnych preferencji dla poszczególnych działów.

Daniel Kiełbowicz, QRmaint: Na przykładzie współpracy ze spółką Partner zobaczyliśmy, jak dobrze nasz system sprawdza się w dużych sieciach sklepów franczyzowych. Kluczową kwestią okazał się bardzo prosty sposób, w jaki kierownicy sklepów mogą zgłaszać usterki lub zapotrzebowanie na bieżące materiały eksploatacyjne – czyli to, co bezpośrednio przyczynia się do technicznego utrzymania sklepów.

Poznaj historie innych

QRmaint doskonale sprawdza się w rożnych branżach takich jak zakłady produkcyjne, utrzymanie techniczne nieruchomości, sieci sklepów, uczelnie, serwisy. Przeczytaj co sądzą o nas przedstawiciele rożnych branż.

Analizowaliśmy rynek. Chcieliśmy wybrać usługę, gdzie cena idzie w parze z jakością. Mieliśmy jedno założenie – program musimy zrozumieć w godzinę. Jeżeli go w tym czasie nie zrozumiemy, to nie jest on dla nas. QRmaint jest bardzo przejrzystym programem, zrobionym pod Utrzymanie Ruchu. Tutaj nie było problemu.

Jarosław Kurach

koordynator Utrzymania Ruchu

System Qrmaint jest programem, który bardzo dobrze uzupełnia wymogi stawiane dla Przemysłu 4.0

Tomasz Wachowski

Z-ca dyrektora technicznego

System Qrmaint wdrożony w naszej firmie znacząco usprawnił pracę naszego zespołu z działu Utrzymania ruchu, oraz poprawił znacząco reakcje zespołów na bieżące awarie produkcyjne.

Rafał Topolski

Inżynier optymalizacji procesów produkcyjnych

Zgłoszenie awarii poprzez skanowanie kodu QR umieszczonego na maszynie praktycznie wyeliminowało nieścisłości utrudniające ustalenie, którego urządzenia dotyczył problem. Zapisywanie wszystkich zgłoszeń w systemie daje świetny obraz, z którymi maszynami mamy największe problemy.

Krzysztof JANIK

Główny Automatyk / Automation Service Supervisor

Najważniejsze jest to, że moi pracownicy wiedzą, ile jest zadań do wykonania i jakie są priorytety. Technicy mają dostęp do zadań w czasie rzeczywistym. W zasadzie całkowicie wyeliminowaliśmy sytuacje, które występowały wcześniej: że pewne zadania zostają pominięte bądź zapomniane.

Arkadiusz Tetloch

Manager Sekcji Utrzymania Ruchu i Innowacji

Moją pracę w firmie można podzielić na dwa etapy:
1. Przed wdrożeniem QRmaint – mnóstwo zbędnych telefonów, ciągłe zdawanie relacji z postępów usuwania awarii, ogrom tematów, które umykały uwadze.
2. Po wdrożeniu QRmaint – możliwość skupienia uwagi na istotnych problemach, wszyscy zainteresowani są na bieżąco, 100% zgłoszonych spraw zostaje rozwiązanych.

Aleksander Penkowski

Kierownik Działu Utrzymania Ruchu

System QRmaint pozwolił nam na rezygnację z wypełniania ton papierowych dokumentów. Mamy teraz łatwy wgląd w historię awarii, napraw i serwisów, a czas reakcji na zgłoszoną usterkę uległ znacznemu skróceniu.

Anna Ciesielska

Process Engineer

QRmaint skonfigurowałem sam w jeden wieczór, a już w kolejnych dniach w systemie zaczęły się pojawiać zgłoszenia awarii przez techników i operatorów.

Tomasz Pruszyński

Dyrektor Produkcji

System sprawdza się bezproblemowo. Wyraźnie skrócił się czas reakcji naszych zespołów. Jest to o wiele lepszy model komunikacji niż telefony i zapisywanie awarii na kartkach lub zapamiętywanie.

Maciej Hartfil

Kanclerz AWF w Warszawie

Od momentu wdrożenia QRmaint w naszej firmie program się rozwija – dostosowywane są funkcje pod specyfikę branży – np. harmonogram, którego nie było podczas wdrażania, a obecnie wygląda jak kalendarz w Google.

Jacek Turkowski

Koordynator ds. technicznego utrzymania nieruchomości

QRmaint dał się poznać jako firma rzetelna, elastyczna oraz reagująca na pomysły i uwagi użytkowników. System ułatwia nam pracę, a jego funkcjonalności dokonywania zgłoszeń z zadowoleniem zostały przyjęte przez naszych klientów.

Sławomir Pinkowski

Prezes Zarządu

System QRmaint przyczynił się do wzrostu konkurencyjności naszych usług na rynku technicznej obsługi nieruchomości. Oprócz standardowych usług serwisowych dostarczamy naszym klientom narzędzie do szybkiego zgłaszania awarii oraz raportowania prac wykonywanych na nieruchomości.

Mateusz Czerwiński

Wdrożenie aplikacji QRmaint okazało się receptą na największe wyzwanie, jakim była bieżąca naprawa szkód. Kolejnym krokiem wdrożenia będzie wykorzystanie jej do wsparcia pracy managerów zarządzających np. sprzątaniem mieszkań.

Paweł Migacz

Dyrektor zarządzający firmy

tło

Wypróbuj QRmaint

Bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań.