Nasi klienci

Rozmowa z Sohbi Craft Poland

Najważniejsze jest to, że moi pracownicy wiedzą, ile jest zadań do wykonania i jakie są priorytety. Technicy mają dostęp do zadań w czasie rzeczywistym. W zasadzie całkowicie wyeliminowaliśmy sytuacje, które występowały wcześniej: że pewne zadania zostają pominięte bądź zapomniane.

Arkadiusz Tetloch – Manager Sekcji Utrzymania Ruchu i Innowacji

Sohbi Craft Poland Sp. z o.o. jest jedyną w Europie spółką z grupy Sohbi Kohgei z siedzibą w Osace (Japonia). Spółka jest producentem wysoko precyzyjnych części tłoczonych wykorzystywanych w branżach motoryzacyjnej i chłodniczej.

10 pytań do Arkadiusza Tetlocha i Bartosza Jankowskiego – Managerów Sekcji Utrzymania Ruchu i Innowacji w Sohbi Craft Poland Sp. z o.o.

Do czego wykorzystują Państwo system QRmaint?

A.T.: QRmaint System CMMS wykorzystujemy w głównej mierze do zarządzania zadaniami, których mamy wiele – setki miesięcznie. Aby skutecznie zarządzać zadaniami związanymi z przeglądami czy nowymi operacjami, potrzebowaliśmy oprogramowania, które nas „przypilnuje” i zgromadzi dane dotyczące realizowanych prac.

Jaka jest największa korzyść z wdrożenia QRmaint?

A.T.: Najważniejsze jest to, że moi pracownicy wiedzą, ile jest zadań do wykonania i jakie są priorytety. Technicy mają dostęp do zadań w czasie rzeczywistym. W zasadzie całkowicie wyeliminowaliśmy sytuacje, które występowały wcześniej: że pewne zadania zostają pominięte bądź zapomniane przez cały dział, którym zarządzam.

Z jakiej funkcji systemu korzystają Państwo najczęściej?

A.T.: Najczęściej korzystamy z magazynu części zamiennych do maszyn. Rozliczamy wykorzystanie części w zadaniach, system pilnuje stanów minimalnych, aby nie dopuścić do sytuacji, że mamy awarię, a w magazynie nie posiadamy części do danej maszyny. W magazynie ewidencjonujemy również materiały, za pomocą których usprawniamy maszyny bądź budujemy stanowiska do pracy. W tym przypadku również nie możemy dopuścić do sytuacji, że mamy pomysł usprawnienia, ale nie posiadamy dostępnego materiału i musimy czekać kilka dni na dostawę.

Kolejną funkcją są zadania cykliczne – obecnie nie musimy pamiętać, że co drugi dzień, raz na tydzień czy co miesiąc należy przeprowadzić przegląd urządzenia albo wykonać inne zadanie. Za pomocą zadań cyklicznych tworzymy również harmonogram spotkań stałych zespołu z wykorzystaniem wbudowanego kalendarza.

B.J.: Dla mnie najważniejszy jest harmonogram przeglądów – system w określonych przedziałach czasu sam generuje zadania.

A.T.: Szef nie musi być w pracy, a praca zostanie wykonana!

Co jest innowacyjne w systemie QRmaint?

A.T.: Aplikacja ma wiele funkcji: możemy między innymi śledzić przebieg realizacji zadania poprzez statusy, dodać elementy, które zużyliśmy przy realizacji, a system zaktualizuje stan magazynowy, znaleźć informację o czasie przestoju maszyny. Wszystko to w jednej aplikacji!

Kolejną innowacją jest możliwość korzystania z aplikacji zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i na tabletach lub smartfonach. Mamy dostęp do systemu wszędzie tam, gdzie jest dostęp do internetu.

Dlaczego wybrali Państwo system QRmaint, a nie inne rozwiązanie?

A.T.: Testowałem inne rozwiązania, ale większość realizowała jeden, określony cel, np. część z nich dawała jedynie możliwość nadzorowania zadań czy projektów, inne zaś umożliwiały tylko gospodarkę magazynową. W zasadzie trudno mi było znaleźć program do zarządzania parkiem maszynowym.

B.J.: Ja sprawdzałem inne systemy CMMS, ale większość oprogramowania dostępnego na rynku wymaga zakupu bardzo dużego modułu, który wspiera produkcję i wiele innych działów i niejako przy okazji zapewnia wsparcie utrzymania ruchu.

Ile czasu zajęło wdrożenie QRmaint?

B.J.: W zasadzie jeszcze nie skończyłem.

Ile trwało uruchomienie od momentu rozpoczęcia wprowadzania danych do chwili rozpoczęcia pracy w systemie?

B.J.: My rozpoczęliśmy pracę po mniej więcej tygodniu od rozpoczęcia wdrożenia. Najpierw musieliśmy dodać środki trwałe, aby była możliwość przypisania ich w zadaniu do realizacji. Obecnie pracujemy nad uzupełnieniem danych związanych z magazynem części zamiennych. Największym wyzwaniem jest zebranie danych dotyczących środków trwałych – czyli zapewnienie danych wejściowych.

A.T.: Sam program jest na tyle intuicyjny, że wystarczy pracownikowi raz pokazać, jak zgłasza się usterki, i nie ma on z tym problemu. Oczywiście, że im więcej wymagamy od technika, np. dodania środka trwałego czy części zamiennej, tym bardziej proces szkolenia się wydłuża, ale nadal przebiega bardzo szybko.

B.J.: Zgłaszanie awarii jest bardzo proste, operatorzy bez problemu potrafią je wyklikać w systemie, a technicy realizujący zadania również radzą sobie bardzo dobrze i wiedzą, co mają klikać. Aplikacja jest bardzo intuicyjna!

Jak przekonali Państwo pracowników do pracy w systemie?

B.J.: Na początku mieliśmy problemy z przekonaniem osób zgłaszających, natomiast osoby realizujące zadania nie miały żadnych problemów z używaniem systemu.

A.T.: Pracownicy zauważyli, że jeśli zależy im na szybkiej realizacji zgłoszenia, to znacznie lepiej zgłosić to przez aplikację niż pisać maila. Aby odczytać maila, jego adresat musi być obecny przy komputerze, a jeśli z jakichś powodów go nie ma, to zgłoszenie nie zostanie przekazane do realizacji. W przypadku aplikacji otrzymuję powiadomienie, że jest nowe zgłoszenie, i mogę w każdej chwili, np. będąc teraz na spotkaniu, przypisać osobę do realizacji zadania. Technik otrzyma powiadomienie i może od razu zareagować na zgłoszony problem.

Z jakich innych rozwiązań korzystali Państwo wcześniej?

B.J.: Wcześniej bazowaliśmy na mailach i telefonach, nie prowadziliśmy rejestru zadań.

A.T.: Ja nie lubię pisać w notatnikach czy na karteczkach, więc spisywałem zadania w Excelu. Musiałem to robić, gdyż było ich tak dużo, że niemożliwe byłoby, abym to wszystko pamiętał. Jednak problem polegał wówczas na tym, że spisane zadania były dostępne jedynie na moim komputerze. To wymagało ode mnie przesłania takiego pliku do zespołu albo wydrukowania arkusza i powieszenia na tablicy. Pracownicy nie wiedzieli, co mają realizować, dopóki nie otrzymali ode mnie pliku.

B.J.: Dziś na przykład moja szefowa poprosiła mnie o raport informujący, ile zadań zostało zleconych oraz ile zamkniętych. W systemie w szybki sposób wygenerowałem raport, który zawierał te dane. Wcześniej liczyliśmy zadania w Excelu i trwało to znacznie dłużej.

Jak oceniają Państwo współpracę i wsparcie ze strony QRmaint?

A.T.: Kontakt z działem IT QRmaint jest bardzo łatwy. Potrzeby, które zgłaszamy, są realizowane w różnych terminach, ale zdaję sobie sprawę, że jest to oprogramowanie, którego rozwój wymaga czasu. Jednak ramy czasowe, które proponuje QRmaint, są bardzo rozsądne i możemy trochę poczekać na rozwiązanie. Od momentu wdrożenia nie było żadnej awarii aplikacji, więc nie wiem, jak wyglądałaby obsługa w takiej sytuacji.

Poznaj historie innych

QRmaint doskonale sprawdza się w rożnych branżach takich jak zakłady produkcyjne, utrzymanie techniczne nieruchomości, sieci sklepów, uczelnie, serwisy. Przeczytaj co sądzą o nas przedstawiciele rożnych branż.

Analizowaliśmy rynek. Chcieliśmy wybrać usługę, gdzie cena idzie w parze z jakością. Mieliśmy jedno założenie – program musimy zrozumieć w godzinę. Jeżeli go w tym czasie nie zrozumiemy, to nie jest on dla nas. QRmaint jest bardzo przejrzystym programem, zrobionym pod Utrzymanie Ruchu. Tutaj nie było problemu.

Jarosław Kurach

Koordynator Utrzymania Ruchu

System Qrmaint jest programem, który bardzo dobrze uzupełnia wymogi stawiane dla Przemysłu 4.0

Tomasz Wachowski

Z-ca dyrektora technicznego

Planujemy kontynuować rozwijanie i wykorzystanie QRmaint w pełni. Naszym celem jest dalsze usprawnienie procesów związanych z utrzymaniem, a także włączenie dodatkowych funkcji, które będą wspierać zarządzanie magazynem i inne obszary działalności. Obecnie wdrażamy proces zgłaszania usterek.

Raphael Groß

Pracownik Działu Projektowego

System bardzo dobrze się przyjął, a jego wdrożenie przebiegło bez problemów. Zdobył duże uznanie wśród audytorów. W szczególności, w naszym przypadku, bardzo przydatna okazała się funkcja podglądu parku maszyn na interaktywnych planach oraz całościowa prezentacja najważniejszych informacji z działu UR.

Marcel Menne

Head of maintenance

Jeżeli ktoś nie znajdował części na magazynie, to kupowaliśmy nowe. Generowaliśmy wtedy niepotrzebne koszty. Druga rzecz, jeżeli chodzi o magazyn - w sytuacji, kiedy dysponujemy opisem części i mamy je skatalogowane w programie, to nie ma problemu, żeby kupić dokładnie takie same. Nie trzeba ich nigdzie szukać. Są zapisane w programie (red. QRmaint CMMS).

Tomasz Jaroszewski

Zastępca Kierownika Działu Utrzymania Ruchu

System QRmaint pozwolił nam na rezygnację z wypełniania ton papierowych dokumentów. Mamy teraz łatwy wgląd w historię awarii, napraw i serwisów, a czas reakcji na zgłoszoną usterkę uległ znacznemu skróceniu.

Anna Ciesielska

Process Engineer

System Qrmaint wdrożony w naszej firmie znacząco usprawnił pracę naszego zespołu z działu Utrzymania ruchu, oraz poprawił znacząco reakcje zespołów na bieżące awarie produkcyjne.

Rafał Topolski

Inżynier optymalizacji procesów produkcyjnych

Zgłoszenie awarii poprzez skanowanie kodu QR umieszczonego na maszynie praktycznie wyeliminowało nieścisłości utrudniające ustalenie, którego urządzenia dotyczył problem. Zapisywanie wszystkich zgłoszeń w systemie daje świetny obraz, z którymi maszynami mamy największe problemy.

Krzysztof JANIK

Główny Automatyk / Automation Service Supervisor

Moją pracę w firmie można podzielić na dwa etapy:
1. Przed wdrożeniem QRmaint – mnóstwo zbędnych telefonów, ciągłe zdawanie relacji z postępów usuwania awarii, ogrom tematów, które umykały uwadze.
2. Po wdrożeniu QRmaint – możliwość skupienia uwagi na istotnych problemach, wszyscy zainteresowani są na bieżąco, 100% zgłoszonych spraw zostaje rozwiązanych.

Aleksander Penkowski

Kierownik Działu Utrzymania Ruchu

QRmaint skonfigurowałem sam w jeden wieczór, a już w kolejnych dniach w systemie zaczęły się pojawiać zgłoszenia awarii przez techników i operatorów.

Tomasz Pruszyński

Dyrektor Produkcji

System QRmaint zastąpił setki maili, które bez względu na tematykę trafiały do wszystkich na liście, zamiast jedynie do właściwych osób. Wcześniej, gdy awaria była już naprawiona, to nikt o tym tak naprawdę nie wiedział. Dziś mamy wgląd w aktualny stan każdej awarii.

Mariusz Staniszewski

Kierownik Działu IT

System sprawdza się bezproblemowo. Wyraźnie skrócił się czas reakcji naszych zespołów. Jest to o wiele lepszy model komunikacji niż telefony i zapisywanie awarii na kartkach lub zapamiętywanie.

Maciej Hartfil

Kanclerz AWF w Warszawie

Od momentu wdrożenia QRmaint w naszej firmie program się rozwija – dostosowywane są funkcje pod specyfikę branży – np. harmonogram, którego nie było podczas wdrażania, a obecnie wygląda jak kalendarz w Google.

Jacek Turkowski

Koordynator ds. technicznego utrzymania nieruchomości

QRmaint dał się poznać jako firma rzetelna, elastyczna oraz reagująca na pomysły i uwagi użytkowników. System ułatwia nam pracę, a jego funkcjonalności dokonywania zgłoszeń z zadowoleniem zostały przyjęte przez naszych klientów.

Sławomir Pinkowski

Prezes Zarządu

System QRmaint przyczynił się do wzrostu konkurencyjności naszych usług na rynku technicznej obsługi nieruchomości. Oprócz standardowych usług serwisowych dostarczamy naszym klientom narzędzie do szybkiego zgłaszania awarii oraz raportowania prac wykonywanych na nieruchomości.

Mateusz Czerwiński

Wdrożenie aplikacji QRmaint okazało się receptą na największe wyzwanie, jakim była bieżąca naprawa szkód. Kolejnym krokiem wdrożenia będzie wykorzystanie jej do wsparcia pracy managerów zarządzających np. sprzątaniem mieszkań.

Paweł Migacz

Dyrektor zarządzający firmy

Klienci szybko zauważają, gdy sprzęt jest uszkodzony, a to może negatywnie wpływać na nasz wizerunek. Dzięki QRmaint usterki są usuwane błyskawicznie, co wpływa na wzrost liczby osób korzystających z naszych klubów,

Anna Socha

Manager

tło

Wypróbuj QRmaint

Bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań.