Nasi klienci
Wdrożenie QRmaint w firmie Partner, franczyzobiorcy Lewiatana
System QRmaint zastąpił setki maili, które bez względu na tematykę trafiały do wszystkich na liście, zamiast jedynie do właściwych osób. Wcześniej, gdy awaria była już naprawiona, to nikt o tym tak naprawdę nie wiedział. Dziś mamy wgląd w aktualny stan każdej awarii.
Łatwiejsze zarządzanie awariami w sieci sklepów spożywczych dzięki aplikacji QRmaint
Wdrożenie systemu QRmaint w spółce Partner, franczyzobiorcy sieci Lewiatan, uporządkowało proces zgłoszeń i napraw awarii informatycznych i technicznych oraz kluczową w branży spożywczej gospodarkę odpadami w 27 sklepach.
Spółka Partner wprowadziła system CMMS od QRmaint w październiku 2018 r., aby usprawnić zgłaszanie problemów – głównie technicznych i z zakresu szeroko pojętego IT – i reagowanie na nie, a także aby poprawić organizację gospodarki odpadami. W efekcie firma cieszy się w pełni zorganizowanym przebiegiem sytuacji awaryjnych. Uporządkowanie tego procesu oznacza głównie kierowanie zgłoszeń do właściwych pracowników, otrzymywanie informacji zwrotnych po rozwiązaniu problemu oraz wgląd osób decyzyjnych do aktualnego stanu zgłoszeń. Przy 700 pracownikach i 27 sklepach zlokalizowanych w różnych częściach Polski takie usystematyzowanie kwestii związanych z awariami przyniosło ogromne zmiany.
– System QRmaint zastąpił setki maili, które bez względu na tematykę trafiały do wszystkich na liście, zamiast jedynie do właściwych osób. Wcześniej, gdy awaria była już naprawiona, to nikt o tym tak naprawdę nie wiedział, bo nikt nie wysyłał takich informacji zwrotnych. Dziś mamy wgląd w aktualny stan każdej awarii i, co więcej, możemy analizować działania pracowników odpowiedzialnych za obsługę zgłoszeń – produktywność poszczególnych działów i ich szybkość działania – mówi Mariusz Staniszewski, Kierownik Działu IT w spółce Partner. – Jesteśmy bardzo zadowoleni, zarówno z aplikacji, jak i samej współpracy z firmą, która ją stworzyła i obsługuje.
To jest takie proste
W obecnym systemie pracy w sklepach Lewiatan stworzonym dzięki aplikacji działają zespoły, do których należą osoby bezpośrednio zajmujące się rozwiązaniem danego problemu. Osoby te również dostają informacje mailem – w zależności od potrzeb przez aplikację w telefonie lub na komputer – ale otrzymują je wyłącznie osoby z określonych zespołów.
– Logują się i mogą działać, to jest takie proste – mówi Staniszewski.
Zgłaszane awarie dzielą się na dwa główne typy – techniczny i IT – i zajmują się nimi odpowiednie działy. Dział techniczny naprawia wszelkie awarie, jakie mogą wystąpić w budynkach: drzwi, okien, podłóg, ścian, instalacji elektrycznej, urządzeń elektronicznych (np. maszynki do mięsa, krajalnice) oraz instalacji wodno-kanalizacyjnej (np. krany, odpływy). Dział IT natomiast obsługuje m.in. awarie systemu operacyjnego, oprogramowania, komputerów i terminali płatniczych.
Osobna sekcja to gospodarka odpadami, tzw. BDO (baza danych odpadowych, którą zobowiązane są prowadzić podmioty wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach i wytwarzające odpady). Dzięki systemowi QRmaint łatwiej jest zarządzać odpadami. Do aplikacji wpływają zgłoszenia z poszczególnych sklepów, a osoba odpowiedzialna za obsługę tych zgłoszeń dba o odpowiednio szybki kontakt z firmami zajmującymi się utylizacją odpadów (spożywczych, zużytego sprzętu czy makulatury).
– Gospodarka odpadami w branży spożywczej jest kluczowa, trzeba bowiem pilnować dat ważności produktów i w odpowiednim czasie wywozić je do utylizacji – mówi Staniszewski. – Dzięki aplikacji nie mamy z tym najmniejszego problemu.
Jeden dzień nauki, pół roku efektywnego korzystania
Wbrew pozorom w tak dużej spółce, liczącej 700 pracowników, zarządzaniem z poziomu aplikacji zajmuje się niewiele osób. W każdym sklepie są to trzy osoby z kierownictwa, dostęp ma również prezes zarządu i administrator danych. W całej sieci w dziale technicznym pracuje siedem osób i one, jako realizatorzy napraw, także mają dostęp do aplikacji.
Ze względu na niewielką liczbę osób oraz intuicyjność aplikacji jej wdrożenie łącznie z konfiguracją zajęło zaledwie jeden dzień roboczy.
– Wsparcie techniczne jest perfekcyjne. Już na etapie wdrażania zgłaszaliśmy prośby o pewne korekty w aplikacji, żeby dostosować ją do naszej działalności, i były one szybko realizowane – dodaje Staniszewski. – Od ponad pół roku po wdrożeniu każde nasze zgłoszenie jest rozpatrywane w ciągu 24 godzin i zawsze otrzymujemy indywidualnie dopasowaną pomoc.
Możliwość dostosowania do specyfiki działalności firmy pozwala wykorzystać pełny potencjał aplikacji. Zmiany dotyczyły głównie ustawień i indywidualnych preferencji dla poszczególnych działów.
Daniel Kiełbowicz, QRmaint: Na przykładzie współpracy ze spółką Partner zobaczyliśmy, jak dobrze nasz system sprawdza się w dużych sieciach sklepów franczyzowych. Kluczową kwestią okazał się bardzo prosty sposób, w jaki kierownicy sklepów mogą zgłaszać usterki lub zapotrzebowanie na bieżące materiały eksploatacyjne – czyli to, co bezpośrednio przyczynia się do technicznego utrzymania sklepów.
Poznaj historie innych
QRmaint doskonale sprawdza się w rożnych branżach takich jak zakłady produkcyjne, utrzymanie techniczne nieruchomości, sieci sklepów, uczelnie, serwisy. Przeczytaj co sądzą o nas przedstawiciele rożnych branż.