Nasi klienci
Wdrożenie QRmaint w warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego
System sprawdza się bezproblemowo. Wyraźnie skrócił się czas reakcji naszych zespołów. Jest to o wiele lepszy model komunikacji niż telefony i zapisywanie awarii na kartkach lub zapamiętywanie.
QRmaint – sprawdzi się również w dużej skali
Warszawska Akademia Wychowania Fizycznego wdrożyła aplikację QRmaint, dzięki której zarządzanie pracownikami i 30 nieruchomościami uczelni stało się dużo prostsze.
Stołeczna AWF aplikację QRmaint wdrożyła w kwietniu 2019 r. Po roku użytkowania władze uczelni wypowiadają się na jej temat jednoznacznie: działa, i to świetnie!
– System sprawdza się bezproblemowo. Niestety nie wykorzystujemy wszystkich jego funkcjonalności, używamy go głównie jako systemu do zgłaszania usterek – mówi Maciej Hartfil, Kanclerz AWF w Warszawie. – Wyraźnie skrócił się czas reakcji naszych zespołów – podkreśla Hartfil.
– Teraz czas naprawy drobnych usterek to godzina, dwie, a dodatkowo mamy je odznaczone w systemie jako wykonane. Mniej pilne rzeczy naprawiane są później. Każde zadanie ma przypisany status, więc wiadomo, na jakim jest etapie. Dodatkowe informacje, np. o braku sprzętu czy o chorobie pracownika, stanowią potrzebną wszystkim informację zwrotną, jeśli naprawa się opóźnia – mówi Waldemar Kramek, koordynator działu technicznego AWF. – Przepływ informacji sprawia, że zgłoszenia i naprawy są usystematyzowane, a pracownicy, zarówno zgłaszający, jak i technicy, wiedzą, na jakim etapie znajduje się dane zgłoszenie.
Zgłoszeń usterek dokonują głównie zarządcy i administratorzy poszczególnych budynków oraz kierownicy poszczególnych działów na uczelni: IT, administracji, inwestycji, remontów, ale też sekretarki i ochrona – wszyscy, łącznie 374 osoby, mają dostęp do aplikacji QR. Jednak każdy na uczelni, nawet gdy nie ma dostępu do aplikacji, może zgłosić usterkę poprzez formularz dostępny pod specjalnym linkiem.
Początek wdrożenia
– Początki były trudne. Ludzie mieli problem z przestawieniem się na nowy system, z tym, że już się nigdzie nie dzwoni, tylko wpisuje do systemu; zdarzało się, że gubili hasła do swoich kont – mówi Hartfil. – Większość naszych pracowników technicznych ma już swoje lata i kwestie technologiczne sprawiały im problemy, ale z czasem zapoznali się z systemem, przekonali do niego i go stosują. Jest to o wiele lepszy model komunikacji niż telefony i zapisywanie na kartkach lub zapamiętywanie.
Kanclerz AWF zauważa, że ciekawą opcją systemu są kody QR. – Gdybyśmy okleili nimi całą uczelnię, jeszcze łatwiej byłoby zgłaszać usterkę, wystarczy wtedy na miejscu zeskanować kod i wysłać zgłoszenie – dodaje Hartfil.
System QRmaint jest cały czas unowocześniany, sukcesywnie pojawiają się nowe formy raportów czy nowe metody filtrowania. Wiele z nich powstaje na bieżąco, na potrzeby indywidualnego użytkownika.
Daniel Kiełbowicz z QRmaint podkreśla, że warszawski AWF to pierwszy klient z segmentu instytucji publicznych i pierwszy z tak dużym zapleczem nieruchomości (30 budynków na 60 hektarach powierzchni). System CMMS od QRmaint spisał się i nadal spisuje doskonale, nawet przy tak dużej liczbie użytkowników.
– Tak duże organizacje, jakimi są uczelnie, nie mają niestety własnych systemów usprawniających komunikację. Na przykładzie AWF widać, jak bardzo aplikacja QRmaint wypełnia tę lukę – mówi Daniel Kiełbowicz.
Poznaj historie innych
QRmaint doskonale sprawdza się w rożnych branżach takich jak zakłady produkcyjne, utrzymanie techniczne nieruchomości, sieci sklepów, uczelnie, serwisy. Przeczytaj co sądzą o nas przedstawiciele rożnych branż.