Zastosowanie kodów QR do uproszczenia zgłaszania awarii

Jedną z podstawowych funkcji w QRmaint jest możliwość zgłaszania awarii przez użytkowników systemu lub osoby bez założonego konta w aplikacji. Aby zgłaszanie awarii było szybkie i zgłoszenie jednoznacznie określało urządzenie lub lokalizację w której nastąpił problem w QRmaint zastosowano kody QR.

Kod QR – co to jest i jak wykorzystujemy go w QRmaint?

Nazwa kodu QR to skrót od angielskiego Quick Response, czyli „szybkiej odpowiedzi”. Jest to kwadratowy znak graficzny, w którym można zakodować do 7089 znaków alfanumerycznych. Dzięki temu kod może zawierać bardzo zróżnicowane dane np:

  • dowolny tekst  lub dane liczbowe
  • adres strony www
  • adres e-mail
  • wirtualną wizytówkę (tzw. vcard)
  • dane rachunku bankowego

W QRmaint w kodzie QR zakodowaliśmy specjalnie zbudowany link do strony www, który jednoznacznie identyfikuje daną lokalizację lub urządzenie w naszym systemie. Użytkownik skanując kod jest przekierowywany do formularza zgłoszeniowego lub do aplikacji mobilnej ze wstępnie wypełnionymi danymi dotyczącymi danej lokalizacji bądź urządzenia.

Jakie korzyści daje zastosowanie kodu QR przy zgłaszaniu awarii?

Dzięki zastosowaniu kodu QR osiągnęliśmy następujące korzyści przy zgłaszaniu awarii:

  • znacznie uprościliśmy proces zgłaszania awarii – osoba skanująca kod QR nie musi wypełniać w formularzu pól dotyczących lokalizacji awarii lub rodzaju urządzenia, które uległo awarii. Czasem osoby zgłaszające nie wiedzą nawet jak dane urządzenia się nazywa – załatwia to kod QR połączony z urządzeniem w QRmaint
  • skróciliśmy proces zgłaszania awarii – zgłaszający musi wypełnić jedynie opis awarii i wysłać zgłoszenie, redukuje to o ponad 70% czas potrzebny za dokonanie zgłoszenia
  • zminimalizowaliśmy powstawanie poważnych awarii przez brak reakcji na pierwsze oznaki usterki – poprzez zwiększenie skłonności do zgłaszania awarii. Dzięki widocznym etykietom z kodem QR i zachęceniem do działania (Zeskanuj aby zgłosić awarię) zgłaszane są niewielkie usterki
  • zmieniliśmy postrzeganie firm naszych klientów na rynku – firmy stosujące nasze rozwiązanie postrzegane są na rynku jako innowacyjne i pro-klienckie.

Jakie obiekty oznaczamy kodem QR

W QRmaint kodem QR można oznaczyć:

  • lokalizację dodaną w systemie – sprawdź jak dodać lokalizację w QRmaint
  • urządzenie (środek trwały), które zarejestrowane jest w aplikacji – sprawdź jak dodać środek trwały w QRmaint

Po dodaniu do systemu lokalizacji lub urządzenia, z jego karty istnieje możliwość wydrukowania etykiety z kodem QR. Wydrukowana etykieta może zawierać określone dane z systemu (nazwę firmy, numer lokalizacji lub środka trwałego, jej nazwę) oraz dowolny tekst dodany przez użytkownika. Najczęściej w tym tekście zawarte jest wezwanie do działania np. „Zeskanuj kod QR aby zgłosić awarię”.

Poniżej przedstawiamy przykładowe kody QR z naszego systemu. Możesz spróbować zeskanować te kody – zobaczysz jak działa nasz system w przypadku zgłoszeń przez osoby bez założonego konta w aplikacji.

Uwaga: jeśli masz zainstalowaną aplikację mobilną QRmaint to otwórz linki w przeglądarce www a nie aplikacji.

Skanuję kod QR – i co dalej?

W zależności czy kod QR skanowany jest przez osobę która nie ma konta w systemie lub użytkownika systemu strona, do której przekierowany jest skanujący wygląda w odmienny sposób.

Jeśli skanującym kod QR jest osoba postronna, nie mająca konta w QRmaint link przekieruje takiego użytkownika do formularza zgłoszeń. Formularz zgłoszeniowy może posiadać dowolne pola skonfigurowane przez administratora systemu QRmaint – sprawdź jak to zrobić pod tym linkiem.

Wyjątkiem jest sytuacja, w której lokalizacja lub urządzenie w systemie QRmaint ma zablokowaną opcję publicznego zgłaszania awarii. Wówczas osoba skanująca otrzyma informację o braku możliwości wypełnienia formularza.

Jeśli zaś skanującym jest użytkownik  systemu QRmaint – istnieje możliwość otwarcia linku bezpośrednio w aplikacji mobilnej QRmaint zainstalowanej na smartfonie. Po przejściu do aplikacji mobilnej użytkownik ma trzy możliwości:

  • może dodać zadania dla zeskanowanego obiektu
  • może przejść do szczegółów obiektu aby sprawdzić dane zarejestrowane w systemie
  • może dodać odczyty z liczników (kWh, mth)

W każdym z powyższych przypadków dodanie zadania lub wypełnienie formularza spowoduje dodanie zgłoszenia do aplikacji QRmaint. Zadanie to może być później realizowane przez określonych pracowników technicznych.

Sprawdź również w jaki sposób możesz przyjmować zgłoszenia za pomocą aplikacji QRmaint!

Ciągle pracujemy nad rozwojem aplikacji QRmaint aby spełnić wymagania naszych klientów. Jeśli masz pomysł w jaki sposób chciałbyś wykorzystywać nasz system CMMS a nie znalazłeś takiej funkcjonalności – napisz do nas – kontakt@qrmaint.com

tło

Wypróbuj QRmaint

Bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań.