Dlaczego powiadomienia są tak istotne w systemach CMMS?

Powiadomienia w systemach CMMS umożliwiają szybką reakcję na awarie i usterki. System QRmaint wysyła powiadomienia o przydzieleniu do zadania danego pracownika przez koordynatora. Następnie technik odpowiedzialny za uszkodzoną maszynę otrzymuje informację o konieczności podjęcia działań naprawczych. W dzisiejszym artykule odpowiemy o wszystkim, co dotyczy powiadomień w systemach klasy CMMS.

Powiadomienia to dzisiaj mobilność

System CMMS od QRmaint może wysyłać powiadomienia o zarejestrowanym zgłoszeniu na wiele sposobów. Powiadomienia push na smartfona, SMS lub e-mail zapewniają działom utrzymania ruchu natychmiastową informację o nowym zgłoszeniu, wezwaniu do przywołania z panela operatora, czy przypisaniu zadania do konkretnej osoby. Dzisiaj powiadomienia na telefon zapewniają służbą utrzymania ruchu natychmiastową informację o awarii, gdy ci są w dowolnym miejscu hali produkcyjnej i mogą szybko przystąpić do jej usunięcia. Skrócenie czasu reakcji techników w sposób znaczący zmniejsza czas przestoju maszyn.

Powiadomienia na opaskę smartband

Skuteczną metodą powiadomienia o awariach jest inwestycja w inteligentne opaski. Smartband wyglądem przypomina niewielki zegarek lub bransoletkę z tworzywa sztucznego. Najistotniejszą funkcją opasek dla działu utrzymania ruchu są powiadomienia poprzez wibracje, które pojawiają się w momencie nowego zgłoszenia i skutecznie informują osoby noszące opaski. Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się u techników pracujących w głośnym środowisku np. hali produkcyjnej. Warto wyposażyć pracowników w smartbandy, aby skrócić ich czas reakcji na napływające zgłoszenia.

Powiadomienia poprawiają komunikację

Awarie zgłaszają najczęściej pracownicy produkcji np. obsługujący linię produkcyjną. Intuicyjne i szybkie zgłoszenie usterek to klucz do skrócenia przestojów maszyn. Wystarczy zeskanować kod QR maszyny, użyć portalu zgłoszeń lub panelu operatora umieszczonego na linii w celu zgłoszenia awarii. Natychmiastowo powiadomienia na telefon o problemie otrzymują osoby z utrzymania ruchu. Pełna informacja w systemie o zgłoszeniu ułatwia komunikację i jest zapisem konwersacji, zdjęć, czy uwag pracowników. Przełożeni w dowolnej chwili mogą sprawdzić każde zgłoszenie i etapy usunięcia awarii.

Powiadomienia o przeglądach

Systemy CMMS pozwalają ustalać terminy wykonania zadań cyklicznych. Możemy ustawić powiadomienia o konieczności wykonywania działań dla konkretnych osób, zależnie od kwalifikacji personelu lub ustalonych scenariuszy. Mamy również możliwość powiadomienia firmy zewnętrznej (serwisu zewnętrznego) o terminie nadchodzącego przeglądu.

Powiadomienia związane ze stanami magazynowymi

Moduły magazynowe w systemach CMMS pozwalają na śledzenie terminów dostaw, analizę zużycia poszczególnych części, oraz śledzenie minimalnych i maksymalnych stanów magazynowych. W momencie wykrycia przekroczenia stanów minimalnych wysyłają powiadomienia o konieczności dokonania zamówień. Niweluje to ryzyko, gdy na magazynie miałoby zabraknąć jakiegoś produktu. Systemy klasy CMMS pozwalają też optymalizować stany magazynowe wygenerowane np. rok do roku.

Powiadomienia ANDON

W czasie rzeczywistym QRmaint pozwala na proste wysłanie przywołania z panelu operatora. Najczęściej na linii produkcyjnej występuje rotacja operatorów. Obsługa panelu przywołań sprowadza się do kliknięcia jednego z dużych kafelków. Każde przywołanie jest przypisane do odpowiedniego zespołu np. w przypadku awarii powiadomienia otrzymają pracownicy Utrzymania Ruchu albo gdy zabraknie komponentów, których brakło podczas procesu produkcyjnego, informacja dotrze do odpowiedniego zespołu magazynu.

Co wyróżnia system powiadomień QRmaint?

1. Zgłaszanie usterek:

  • każdy z użytkowników systemu może wskazać, jakie rodzaje i w jaki sposób chce otrzymywać powiadomienia (push na smartfona, wibracje na smartband, SMS lub e-mail etc.)
  • automatyzacja przypisania zespołu lub techników
  • precyzyjne powiadomienie o zgłoszeniu do odpowiedniej grupy
  • otrzymywanie informacji w czasie rzeczywistym

2. Zarządzanie zadaniami:

  • zapewnia natychmiastową informację o nowych zgłoszeniach
  • pozwala na przypisanie osoby lub zespołu do konkretnego zadania
  • minimalizuje czas zapoznania się ze szczegółami zadania
  • znacząco skracają czas podjęcia działania

3. Zadania prewencyjne:

  • powiadomienia o nadchodzących terminach przeglądów
  • możliwość wcześniejszego zaplanowania szczegółów realizacji przeglądu, takich jak przygotowanie części, zatrzymanie linii itp.

Podsumowanie

Powiadomienia w systemie CMMS umożliwiają szybką reakcję na problemy, awarie lub zakłócenia w procesach produkcyjnych, co przekłada się zminimalizowanie czasu przestoju. Powiadomienia o planowanych przeglądach spowodują, że nie dojdzie do pominięcia wykonania danego przeglądu oraz pozwolą na lepsze przygotowanie się do jego realizacji. Wdrożenie systemu CMMS od QRmaint ostatecznie pozwali wyeliminować wszystkie wady tradycyjnych metod zgłaszania awarii i znacząco poprawi komunikację między pracownikami produkcji, a Utrzymaniem Ruchu.

tło

Wypróbuj QRmaint

Bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań.