Outsourcing Utrzymania Ruchu

Outsourcing to przekazywanie firmom zewnętrznym koniecznych do wykonania zadań. Pojęcie powstało poprzez połączenie trzech angielskich słów: outside (na zewnątrz), resource (zasób) i using (korzystanie). Najczęstszym przykładem takiego delegowania zadań jest skierowanie księgowości firmy do zewnętrznego podmiotu.

Czym jest outsourcing w przemyśle?

Sam pomysł na outsoursing zrodził się na początku XX wieku. Za jego podwaliny uważa się słowa przypisywane do Henry’ego Forda, pioniera w dziedzinie motoryzacji:

„Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili. Powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my”.

Jakie urządzenia obejmuje outsourcing Utrzymania Ruchu?

Outsourcing Utrzymania Ruchu może obejmować kompleksową obsługę techniczną maszyn, urządzeń oraz instalacji znajdujących się w zakładzie produkcyjnym, aby zapewnić ich bezawaryjną i bezpostojową pracę.

Outsourcować można przede wszystkim utrzymanie maszyn, będących kluczowymi elementami procesu produkcyjnego np. formy wtryskowe czy wykrojniki. Firmy świadczące takie usługi zajmują się kontrolą maszyn pakujących i przetwarzających papier. Nie można zapominać również o turbinach, chłodnictwie, klimatyzacji, sprężarkach czy prasach hydraulicznych.

Dlaczego warto się zdecydować na outsourcing dla Utrzymania Ruchu?

  • delegowanie zadań umożliwia koncentrację kierownictwa i pracowników na procesach produkcyjnych
  • daje możliwość bardzo wysokiej elastyczności kosztowej i operacyjnej
  • umożliwia dostęp do najnowszych rozwiązań technicznych
  • zapewnia ciągły rozwój metod i narzędzi serwisowych
  • daje dostęp do kadry inżynieryjnej potrzebnej okresowo

Zalety outsourcingu Utrzymania Ruchu

Zalety outsourcingu Utrzymania Ruchu zaczynają się od inżynierskiego zaplecza technicznego, zaoszczędzenia czasu przez przedsiębiorstwo i zmniejszenie kosztów, które są przeznaczane na utrzymanie personelu.

Wiele firm zajmujących się usługami outsourcingu UR zwraca uwagę na szkolenia i certyfikacje pracowników. Gwarantuje to wysoki poziom oferowanych usług, a także pozwala spełnić oczekiwania stawiane przed zleceniodawców.

Usługa outsourcingu pozwala zakładom skoncentrować się na ich najważniejszych celach, pozwala zmniejszyć koszty ponoszone przez przedsiębiorstwo oraz zwiększa dostęp do zewnętrznego know-how.

Wady outsourcingu Utrzymania Ruchu

Outsourcingu Utrzymania Ruchu niesie za sobą również pewne zagrożenia. Najczęściej wiążą się one z brakiem kompetencji firmy zewnętrznej lub problemami w komunikacji pomiędzy oboma podmiotami. Niestety zdarzają się sytuacje, kiedy można natrafić na serwisantów nieposiadających odpowiedniej wiedzy i umiejętności. Często jest to powiązane ze znacznie tańszą ofertą.

Zdarza się, że z powodu zbyt dużej liczby powierzonych zadań pojawiają się problemy z zachowaniem ustalonych wcześniej terminów. Z tego powodu może dochodzić do zbyt wolnej reakcji serwisantów na powstanie różnego typu awarii, które mają miejsce na liniach produkcyjnych. Przed takimi sytuacjami najlepiej zabezpieczyć się poprzez podpisanie umowy zawierających odpowiednie kary, jeżeli serwisanci nie zareagują w odpowiednim czasie.

Jakie trudności mogą się pojawić przed rozpoczęciem korzystania z outsourcingu Utrzymania Ruchu?

Firmy dokonujące wyboru przedsiębiorstwa zajmującego się kwestią outsourcingu Utrzymania Ruchu, na pierwszym planie stawiają koszty takiej usługi. Nie warto w takim wypadku korzystać z jak najtańszych ofert, ponieważ firma proponująca wyższe stawki może zapewnić większą ilość wykwalifikowanych pracowników, a to gwarantuje większą jakość wykonanej usługi.

Kolejnym aspektem, na który zwracają uwagę przedsiębiorstwa przy wyborze firm oferujących outsourcing Utrzymania Ruchu jest szybkość reakcji w wypadku awarii maszyn. Ten temat jest istotny, bo zagwarantowanie stałości przeprowadzenia technologicznych procesów i zapewnienie ciągłości funkcjonowania maszyn pełni niezwykle ważną rolę w przedsiębiorstwie. Nie można dopuścić do pojawienia się jakichkolwiek przestojów w pracy, bo to wiąże się z ogromnymi finansowymi stratami.

Potencjalny klient zwraca również uwagę na odległość dzielącą przedsiębiorstwo od danych służb UR, czasową dostępność, ich kwalifikacje, a także to, jaki jest czas reakcji wybranych specjalistów na awaryjne zgłoszenie.

W jaki sposób wykorzystać potencjał delegowania Utrzymania Ruchu?

Początkowy krok polega na wyznaczeniu obszaru usług, aby można je było potem skrupulatnie przeanalizować z potencjalnym odbiorcą. Musi on jasno wytyczyć cele, a także zadania związane z danym projektem, co pozwoli w przyszłości uniknąć nieporozumień związanych z opłaconą usługą. Bardzo ważne jest również odbycie wizji lokalnej u klienta, aby sprawdzić, czy istnieje możliwość przeprowadzenia omawianej usługi.

Następna faza polega na kalkulacji sytuacji klienta po przeprowadzonym audycie. Potem następuje przygotowanie planu przeprowadzenie zleconej usługi. Na samym końcu mamy do czynienia z prezentacją oferty. Finalnie dochodzi do podpisania umowy. Na rynku znajdziemy wiele firm, które oferują outsourcing usług Utrzymania Ruchu. Niektóre z nich to: Bilfinger Industrial Services, Caverion czy Alicanto.

Podsumowanie

Outsourcing Utrzymania Ruchu to usługa, która pozwala firmom zlecić utrzymanie swoich maszyn i urządzeń firmie zewnętrznej. Jest to podejście procesowe, które ma na celu zapewnienie stałej dostępności sprawnych urządzeń i instalacji używanych w procesie produkcyjnym. Ważne jest, aby dokładnie przebadać i porównać różne firmy oferujące outsourcing usług Utrzymania Ruchu. Aby finalnie znaleźć taką, która najlepiej odpowiada potrzebom firmy.

 

Wypróbuj QRmaint

Bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań.