09.01.2025
Podsumowanie funkcji QRmaint CMMS udostępnionych w 2024 roku
Rok 2024 był okresem intensywnego rozwoju systemu QRmaint CMMS. Wprowadziliśmy szereg kluczowych funkcji i ulepszeń, które sprawiają, że zarządzanie konserwacją jest jeszcze łatwiejsze. Nasze najnowsze aktualizacje zapewniają potężne narzędzia usprawniające przepływy pracy i maksymalizujące czas pracy na liniach produkcyjnych. Ulepszenia systemu, począwszy od natychmiastowej identyfikacji zasobów za pomocą skanowania NFC, które wprowadziliśmy wraz z wieloma innymi, usprawniają współpracę na wiele różnych sposobów. Zobacz, jak te kluczowe funkcje mogą zmienić Twoją strategię utrzymania ruchu.
Wprowadziliśmy obsługę technologii NFC, która umożliwia zarządzanie zasobami za pomocą smartfona w sposób równie prosty jak skanowanie kodów QR.
Dzięki skanowaniu tagów NFC użytkownicy mogą:
- Identyfikować maszyny i urządzenia – wystarczy zbliżyć telefon do tagu NFC, aby uzyskać dostęp do informacji o sprzęcie, zgłaszać awarie czy raportować usterki.
- Zarządzać częściami zamiennymi i akcjami magazynowymi – technologia NFC ułatwia rejestrowanie czynności magazynowych, takich jak pobrania, przyjęcia czy przesunięcia międzymagazynowe.
Spis treści
Centrum Pomocy QRmaint
Stworzyliśmy Centrum Pomocy, które pomoże Ci w pełni wykorzystać możliwości naszego systemu do zarządzania utrzymaniem ruchu.
Centrum Pomocy to:
- Pomoc grupowana według modułów systemu, dzięki czemu łatwo znajdziesz informacje dopasowane do swoich potrzeb.
- Łatwy dostęp do odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania,
- Krok po kroku instrukcje obsługi systemu,
Centrum pomocdostępne jest pod adresem:
Eskalacja zdarzeń
Moduł umożliwia konfigurację wysyłania automatycznych alertów dla następujących zdarzeń:
- Brak reakcji na zgłoszenie w wyznaczonym czasie,
- Przekroczenie czasu od utworzenia zgłoszenia do jego zamknięcia.
Powiadomienia mogą być wysyłane do:
- Użytkowników QRmaint, np. koordynatora UR, dyrektora technicznego,
- Firm zewnętrznych, np. serwisów maszyn,
- Innych osób za pomocą podanego adresu e-mail lub numeru telefonu.
Dzięki temu proces zarządzania jest bardziej efektywny, a działania podejmowane są szybciej w kluczowych momentach.
Publiczny dostęp do dokumentacji
Wprowadziliśmy funkcjonalność umożliwiającą publiczny dostęp do dokumentacji dla urządzeń, linii produkcyjnych oraz lokalizacji. Dzięki niej można udostępnić istotne informacje, takie jak instrukcje stanowiskowe czy procedury BHP, bez konieczności logowania się do systemu.
Każdy obiekt może mieć przypisany unikalny kod QR. Po jego zeskanowaniu użytkownik smartfona (np. operator w obszarze produkcyjnym) zyskuje szybki i wygodny dostęp do dokumentacji powiązanej z danym obiektem. To rozwiązanie zwiększa efektywność pracy i poprawia bezpieczeństwo w miejscu pracy, eliminując potrzebę szukania papierowych instrukcji lub kontaktu z innymi działami w celu uzyskania niezbędnych informacji.
Nowa funkcjonalność sprawia, że informacje są zawsze pod ręką, dokładnie tam, gdzie są potrzebne.
Autonomiczne Utrzymanie Ruchu
Kierując się potrzebami firm produkcyjnych oraz specyfiką branży UR, wprowadziliśmy funkcję Autonomicznego Utrzymania Ruchu (AM).
Funkcja ta obejmuje proste i szybkie działania wykonywane przez operatorów maszyn, które mają na celu zapobieganie awariom, ograniczenie zużycia komponentów oraz podniesienie świadomości i kultury pracy wśród operatorów.
Nowe obiekty: Linia produkcyjna oraz obszar produkcyjny
Wprowadziliśmy nowe obiekty: Linia produkcyjna oraz Obszar produkcyjny, które pozwalają na:
- Dokładniejsze odwzorowanie struktury zakładu produkcyjnego,
- Definiowanie harmonogramów pracy,
- Monitorowanie kluczowych wskaźników KPI,
- Łatwiejsze filtrowanie zadań.
Harmonogramy pracy zakładu, linii oraz obszarów produkcyjnych
Wprowadziliśmy funkcję, która umożliwia definiowanie harmonogramów pracy dla całego zakładu, poszczególnych linii produkcyjnych oraz wybranych obszarów. Dzięki niej możesz precyzyjnie monitorować czas pracy urządzeń, co jest kluczowe dla dokładnego obliczania wskaźników efektywności, takich jak MTBF (średni czas między awariami). To rozwiązanie pozwala lepiej analizować wydajność operacyjną i skuteczniej optymalizować procesy produkcyjne.
Nowy sposób wyliczania wskaźników KPI (MTBF, MTTR)
Udostępniliśmy nowy, precyzyjniejszy sposób obliczania kluczowych wskaźników efektywności (KPI), takich jak MTBF (średni czas między awariami) i MTTR (średni czas naprawy). Dzięki uwzględnieniu zdefiniowanych harmonogramów pracy, uzyskasz bardziej miarodajne dane, dostosowane do specyfiki Twojej działalności.
Dodatkowo, odświeżyliśmy wygląd zakładki Przestoje dla urządzeń i linii produkcyjnych. Znajdziesz tam:
- Listę przestojów z wygodnym podziałem na urządzenia,
- Kluczowe wskaźniki KPI, takie jak MTBF i MTTR,
- Szczegółowe informacje o awaryjności, które ułatwią analizę i podejmowanie decyzji.
Nowe funkcje to krok w kierunku jeszcze lepszej analizy i optymalizacji procesów w Twojej firmie. Sprawdź, jak QRmaint wspiera Twoje cele operacyjne!
Nowy sposób rejestrowania przestojów
Wraz z tą aktualizacją systemu QRmaint CMMS, zgłoszenie przestoju dla urządzenia, które jest częścią innego urządzenia lub linii produkcyjnej, automatycznie zarejestruje przestój także dla wszystkich związanych z nim obiektów nadrzędnych.
Ta zmiana umożliwi lepsze monitorowanie i zarządzanie przestojami na poziomie całej linii produkcyjnej, co zapewni bardziej efektywne działania w zakresie utrzymania ruchu.
Ewidencja kosztów pracy techników
Funkcja Ewidencji kosztów pracy umożliwia precyzyjną kontrolę kosztów realizacji zadań, zapewniając kompleksowy wgląd w wydatki. Domyślnie w kosztach uwzględniane są:
- Użyte części zamienne,
- Pozostałe koszty wprowadzone podczas realizacji zadania.
Dzięki nowej funkcji możesz zautomatyzować rejestrację kosztów pracy techników. Po jej aktywacji system automatycznie obliczy koszty, uwzględniając czas zarejestrowany przez osobisty stoper realizatora zadania oraz uśrednioną stawkę roboczogodziny. To rozwiązanie pozwala jeszcze dokładniej kontrolować koszty i optymalizować zarządzanie budżetem.
Nowa zakładka w karcie urządzenia: części zamienne
Udostępniliśmy zakładkę Części zamienne w karcie urządzeń. Prezentowane są w niej wszystkie części użyte w danym urządzeniu oraz dedykowane części powiązane z tym urządzeniem.
Każda wymieniona część zawiera dodatkowo informacje o:
- Dacie ostatniej wymiany,
- Średnim czasie między wymianami,
- Czasie, który minął od ostatniej wymiany.
API: nowe metody dla magazynu części
Dodaliśmy w API QRmaint nowe metody dzięki, którym możliwa jest integracja QRmaint z magazynem części z zewnętrznego systemu np. firmowy system ERP jak SAP.
Nowe języki w QRmaint
System QRmaint CMMS został wzbogacony o obsługę języka włoskiego i rumuńskiego. Dzięki temu użytkownicy z Włoch i Rumunii mogą korzystać z naszego oprogramowania w swoim ojczystym języku, co zwiększa wygodę pracy i ułatwia codzienne zarządzanie. To kolejny krok w naszej misji dostarczania intuicyjnych rozwiązań dostosowanych do potrzeb użytkowników na całym świecie.
Webhooki – Zautomatyzowana komunikacja z systemami zewnętrznymi
Wraz z dodaniem funkcji webhooków, QRmaint staje się jeszcze bardziej kompleksowym rozwiązaniem do dwustronnej komunikacji z zewnętrznymi systemami w Twojej organizacji. Webhooki umożliwiają automatyczne przesyłanie powiadomień i danych do innych aplikacji w czasie rzeczywistym, co pozwala na szybszą i bardziej efektywną wymianę informacji. Dzięki tej funkcji, integracja QRmaint z innymi systemami staje się prostsza, a procesy w organizacji są bardziej zautomatyzowane i synchronizowane.
Pozostałe zmiany
- Raport zapotrzebowań z możliwością grupowania wg okresów kosztowych
- Raport prewencji urządzeń prezentujący ostatnio wykonane zadanie prewencyjne oraz nadchodzące
- Raport awaryjności obszarów produkcyjnych
- Raport awaryjności linii produkcyjnych
- Udostępnienie nowego skanera kodów QR w aplikacji mobilnej dla urządzeń z systemem iOS
- Pobieranie geolokalizacji na urządzeniach z systemem Andorid oraz iOS
- Obsługa przywołań z smartfonach IPhone
- Przesunięcia międzymagazynowe w aplikacji mobilnejRozbudowa panelu Andon o przekazywanie przywołań do innych grup wsparcia obsługi
- Udostępnianie zadania w formie PDF na wskazany adres email
- Podgląd danych kontaktowych użytkownika m.in w zadaniach osoba zgłaszająca
- Nowe uprawnienie użytkowników:
- Widoczność i zarządzanie modułem dostawcy
- Widoczność i zarządzanie modułem interaktywne plany
- Widoczność modułu urządzenia (dla użytkowników zgłaszających)
- Rozbudowa wiązania części z urządzeniem: po modelu urządzenia lub z pojedynczym urządzeniem
- Nawigacja na mapie Google do adresu urządzenia, którego dotyczy zadanie.
- Nowe pola w dokumencie PDF wyeksportowanego zadania: przypisane osoby oraz uwagi techniczne
- Oprogramowanie gestu, który umożliwia odświeżenie zawartości strony startowej poprzez przesunięcie palcem w dół na urządzeniu mobilnym
- Wysyłanie kopii zgłoszenia e-mail do dostawcy serwisu na podany adres e-mail
- Automatyczne uzupełnianie aktualnego okresu rozliczeniowego w zapotrzebowaniach za pomocą jednego kliknięcia
- Prezentacja planów prewencyjnych urządzeń podrzędnych w karcie urządzenia głównego
- Optymalizacja działania list kontrolnych przy obsłudze dużej liczby pozycji na liście
- Opcja skanowania kodu QR przy wyborze urządzenia w formularzu zgłoszenia i zadania
- Zwiększenie ergonomii korzystania z komentarzy poprzez ich podział na dwie odrębne sekcje: zapotrzebowania i zadania
- Oprogramowanie zmiany rozmiaru czcionki przez użytkownika w dashboardzie TV
- Grupowe przypisywanie TAG-ów na liście zadań
- Udostępnienie nowego skanera kodów QR w aplikacji mobilnej dla urządzeń z systemem iOS
- Kopiowanie linku do zadania w celu udostępnienia
- Pełna ścieżka lokalizacji w mobilnej liście zadań
- Sortowanie po dacie zamknięcia w liście zadań
- Zmiana nazwy „Potwierdzenia realizacji zgłoszenia” na „Odbiór prac”
- Nowy format etykiety z kodem QR dla urządzeń i części: 60mm x 40mm
- Optymalizacja zdjęć w PDF – PDF zadania waży znacznie mniej
- Dodanie w eksporcie PDF zadania w zakładce prace pracownika realizującego.
- Dodanie w KPI Dashboard zakresów lokalizacji użytkowników
- API: Nowe metody zapotrzebowań – Pobieranie listy zaporzebowań
Podsumwanie
QRmaint CMMS przeszedł znaczące ulepszenia w celu zwiększenia produktywności i usprawnienia operacji konserwacyjnych. Kluczowe aktualizacje obejmują nowe funkcje zaprojektowane w celu optymalizacji przepływów pracy, a także poprawy analizy danych i usprawnienia komunikacji między zespołami utrzymania ruchu. Ulepszenia te mają pomóc firmom zminimalizować przestoje, obniżyć koszty i osiągnąć większą wydajność operacyjną.
Nasze podsumowanie skupia się na ogólnych korzyściach płynących z aktualizacji. W ten sposób chcemy podkreślić, że naszym celem jest dbanie o dobro naszych klientów poprzez zwiększoną wydajność, a także redukcję kosztów i doskonałość operacyjną.