System QRmaint oferuje szereg funkcji, które nie tylko ułatwiają codzienną pracę, ale także pozwalają na zautomatyzowanie wielu rutynowych czynności.
- Zakładki – własne widoki listy zadań
Koordynator prac na co dzień ma do czynienia z zarządzaniem dużą liczbą zgłoszeń, odpowiada za nadzór nad zadaniami prewencyjnymi oraz monitoruje postęp w realizacji zadań przydzielonych technikom.
Lista obowiązków jest obszerna, co sprawia, że warto ją podzielić na grupy. W tym kontekście pomocne są Zakładki, które stanowią spersonalizowany widok listy zadań, zorganizowany według wcześniej ustawionych filtrów. Dzięki nim Mistrz utrzymania ruchu może szybko uzyskać dostęp do konkretnych rodzajów zadań i skoncentrować się na istotnych aspektach ich realizacji. Zakładki pozwalają na efektywne grupowanie zadań, ułatwiając jednocześnie monitorowanie i zarządzanie nimi.
- Ustawienia formularzy – standaryzacja zgłoszeń
Zgłoszenie musi zawierać komplet szczegółowych informacji, które weryfikuje mistrz przed przydzieleniem zadania do technika. QRmaint umożliwia dostosowanie formularza i wskazanie wymaganych pól m.in. w formularzu zgłoszenia. Standaryzacja zgłoszeń eliminuje krok ich weryfikacji przez mistrza.
Przeczytaj jak konfigurować formularze - Automatyzacja
Automatyzacja to klucz do efektywności i zmniejszenia obciążenia pracą. QRmaint umożliwia utworzenie reguł automatyzujących dzięki którym system np. automatycznie przydzieli zespół, ustawi termin czy też doda listę kontrolną wymaganą przy awarii konkretnego rodzaju.
Jak dodać regułę automatyzacji dowiesz się we wpisie Dodanie reguły automatyzacji
W kontekście delegowania zadań i automatycznego przypisania do zespołów z pomocą przychodzą:- Kody awarii i usterek
Zgłaszający w formularzu zgłoszenia będzie miał do wyboru krótką listę najczęstszych problemów dla maszyn z określonej grupy. System automatycznie przypisze zespół dedykowany do ich obsługi.
ⓘ Wskazówka
Zalecamy poświęcenie czasu na opracowanie listy najczęstszych usterek dla maszyn,
Każda grupa maszyn posiada konkretne i powtarzalne usterki, które generują ponad
80% zgłoszeń awarii. Wybieranie tych usterek z gotowej listy, zamiast opisywania ich
tekstem, znacząco ułatwia zarządzanie zadaniami oraz umożliwia skuteczniejszą
analizę raportów.
Listę kodów awarii i usterek tworzy utrzymanie ruchu wraz z liderami obszarów
produkcyjnych - Kategoria problemu
Jeśli w zakładzie nie istnieje gotowa lista kodów i awarii, zaleca się wprowadzenie do formularza zgłoszeń pola zwanego kategoria problemu. Jest to lista obejmująca ogólne kategorie problemów, takie jak usterki mechaniczne czy elektryczne. Dzięki temu, na podstawie wybranych kategorii, reguła automatyzacji może automatycznie przyporządkować zadanie do odpowiedniego zespołu.
- Kody awarii i usterek