Nasi klienci

Wdrożenie systemu CMMS QRmaint w Rzeźnii Drobiu Konkol

U nas każda minuta przestoju to bardzo duże koszty. W tym momencie, dzięki systemowi QRmaint, obserwujemy bacznie operacje i jesteśmy w stanie zmierzyć nawet mikroprzestoje maszyn, gdy nastąpi usterka, którą usuwa sam operator maszyny. Ponadto, dzięki temu, że mierzymy teraz dokładnie czas realizacji napraw, jesteśmy w stanie wdrożyć wydajny system wynagrodzeń i nagród dla zespołu utrzymania ruchu.

Marcin Sikora – Kierownik Utrzymania Ruchu

Firmy zajmujące się przetwarzaniem żywności operują na bardzo wąskich marginesach. Czy to w kwestii produkcji, czy sprzedaży, marża jest zazwyczaj bardzo niska. W związku z tym, ważne jest utrzymanie ciągłości produkcji na najwyższym poziomie. Przedsiębiorstwa przetwórstwa żywności nie mogą sobie pozwolić na nieplanowane przestoje maszyn, ponieważ tracą przychody, i w efekcie narażają się na utratę brak rentowności. Dlatego, aby przeciwdziałać nieplanowanym przestojom oraz usprawnić przepływ pracy i komunikacji, firmy te wdrażają system CMMS.

QRmaint miał ogromną przyjemność rozmawiać z Panem Marcinem Sikorą, kierownikiem działu UR, odpowiedzialnym za dział utrzymania ruchu w Rzeźni Drobiu Konokol. Jest to przedsiębiorstwo, które wdrożyło system CMMS QRmaint do usprawnienia operacji utrzymania maszyn i infrastruktury w dwóch halach produkcyjnych zakładów.

W tym artykule opisujemy wdrożenie systemu CMMS w przedsiębiorstwie przetwórstwa żywności. Wyjaśniamy, jak firmy z tej branży podnoszą jakość operacji UR i przeciwdziałają mikroprzestojom na produkcji. Sprawdź sam, dlaczego system CMMS QRmaint wnosi znaczącą wartość do operacji przedsiębiorstwa.

ubojnia drobiu konkol

Sklep firmowy Konkol

Rzeźnia Drobiu Konkol – lider przetwórstwa żywności na skalę globalną

Firma Konkol rozpoczęła swoją działalność w 1990 roku od hodowli drobiu. Dziś jest to przedsiębiorstwo specjalizujące się w uboju i handlu drobiem. Siedziba firmy, początkowo znajdująca się w Somoninie, została przeniesiona do nowoczesnego obiektu w Niestępowie. Aktualnie jest to obiekt, który spełnia wysokie standardy i wymogi Unii Europejskiej. Nie ma wątpliwości co do tego, że przedsiębiorstwo rozwija się bardzo dynamicznie, co znajduje odzwierciedlenie w dwóch rozbudowach zakładów.

Ubojnia drobiu Konkol oferuje swoim klientom wysokiej jakości produkty i posiada wieloletnie doświadczenie w branży. Przedsiębiorstwo spełnia wszystkie wymogi prawne dotyczące uboju i rozbioru mięsa drobiowego i jest zatwierdzona do handlu mięsem w Unii Europejskiej. Przedsiębiorstwo posiada nowoczesne zaplecze techniczne, w tym dwa magazyny, dwie hale produkcyjne oraz liczne urządzenia do odkostniania, filetowania i pakowania mięsa.

Kluczowym elementem sprawnie funkcjonującego zakładu jest dział utrzymania ruchu, kierowany przez Marcina Sikorę. Zespół składa się z 9 konserwatorów/mechaników, którzy dbają o bezawaryjną pracę łącznie ponad 200 urządzeń w części czystej i brudnej zakładu. Współpracują oni z 15 brygadzistami, aby zapewnić ciągłość produkcji i wysoką jakość oferowanych produktów.

Hala produkcyjna: Część brudna

  • Jest to obszar zakładu, w którym odbywa się początkowa obróbka drobiu.
  • Obejmuje procesy związane z żywymi zwierzętami oraz obróbkę termiczną.
  • Wyposażona jest w ok. 50 urządzeń i maszyn.

Hala produkcyjna: Część czysta:

  • Jest to obszar zakładu, w którym odbywa się końcowa obróbka mięsa drobiowego.
  • Obejmuje procesy takie jak trybowanie, filetowanie i konfekcjonowanie.
  • Wyposażona jest w około 150 urządzeń, które zapewniają wysoki standard higieny i jakości produktów.

ubojnia drobiu konkol 2

 

Wyzwania w branży produkcji żywności: Rzeźnia Drobiu Konkol 

Rzeźnia Drobiu Konkol, pomimo szybkiego rozwoju i nowoczesnych obiektów, stoi przed szeregiem wyzwań operacyjnych. Mają one wpływ na wydajność produkcji i utrzymanie wysokich standardów. Poniżej znajdują się główne obszary, w których firma zdecydowała się na to, aby podjąć działania naprawcze i usprawniające:

Brak efektywnej komunikacji: Rzeźnia mierzyła się z niewystarczająco dobrym systemem wymiany informacji między pracownikami działu utrzymania ruchu a brygadzistami. Było to coś, co bezpośrednio prowadziło do opóźnień w reakcji na awarie i utrudnia koordynację działań. W wielu firmach, brak jasnych kanałów komunikacji i standaryzowanych procedur zgłaszania problemów technicznych powoduje, że informacje są przekazywane niespójnie lub z opóźnieniem.

Opóźnienia w naprawach: Podobnie tak ja w innych przedsiębiorstwach przetwórstwa żywności, Rzeźnia Konkol napotkała na trudności w szybkim diagnozowaniu i usuwaniu usterek. Te natomiast, wynikały z braku odpowiednich narzędzi raportowaniu usterek. Opóźnienia w naprawach prowadziły do wydłużenia przestojów maszyn, a to negatywnie wpływało na produktywność i terminowość realizacji zamówień.

Przestoje w produkcji: Firma napotykała problemy z terminowością i minimalizacją przestojów maszyn są spowodowane awariami, a przez to, brakiem dostępności i niekiedy opóźnieniami w planowaniu produkcji. Jest z goła oczywistym, że przestoje maszyn prowadzą do strat finansowych, opóźnień w realizacji zamówień i niezadowolenia klientów.

Specjalistyczne maszyny: Maszyny w Rzeźni Drobiu Konkol zostały zbudowane na zamówienie i wymagają specjalistycznej wiedzy, nadzoru i kontroli w zakresie utrzymania. Jest to coś, co niekiedy stwarzało dodatkowe wyzwania dla działu utrzymania ruchu. Wynika to głownie z tego, że prace z tego typu maszynami wymaga szybkiego dostępu do dokumentacji technicznej i schematów maszyn. W innym wypadku, ich brak utrudnia diagnozowanie i usuwanie usterek.

Niewydajne zarządzanie danymi: Niejednokrotnie, wymagająca administracja i raportowanie oparte na MS Excel powodowała, że pracownicy tracili czas na przepisywanie danych na komputerze. Było to coś, co zwiększało ryzyko wystąpienia błędów i opóźnia proces podejmowania decyzji. Ponadto, brak zintegrowanego systemu zarządzania danymi utrudnił analizę danych, identyfikację trendów i podejmowanie działań optymalizacyjnych.

ubjojnia drobiu konkol

Jak Rzeźnia Drobiu Konkol usprawniła operacje utrzymania ruchu maszyn?

Wdrożenie systemu CMMS firmy QRmaint w Rzeźni Drobiu Konkol przyczyniło się do zmiany sposobu zarządzania utrzymaniem ruchu. De facto, system CMMS miał wpływ na znaczne obniżenia kosztów przestojów maszyn, a takżę na lepszą optymalizację procesów produkcyjnych. Jakie były pozostałe efekty? Poniżej przedstawiamy niektóre z najważniejszych punktów wdrożenia CMMS w Rzeźni Konkol:

Precyzyjne monitorowanie przestojów: Wdrożenie systemu mierzenia mikroprzestojów, nawet do 1 minuty, pozwoli na dokładną analizę przyczyn przestojów i wdrożenie działań naprawczych. System CMMS QRMaint, ułatwi zbieranie danych i analizę.

Efektywne zgłaszanie usterek: Uproszczenie i usprawnienie procesu zgłaszania usterek, co skróciło czas reakcji i napraw. System CMMS umożliwi zgłaszanie awarii z urządzeń mobilnych.

Środowisko naszej branży jest trudne, bardzo wymagające, dlatego system CMMS QRmaint pomaga nam szybciej usunąć awarie. Do pewnego etapu pracujemy z żywymi zwierzętami, dlatego nie jest to typowy surowiec do produkcji. Stąd, aby zachować świeżość produktów musimy usuwać awarie szybko i skutecznie.

Marcin Sikora

Kierownik Utrzymania Ruchu

Mobilny system obsługi pracowników: Wdrożenie mobilnego systemu obsługi pracowników na całej hali produkcyjnej, wyposażonego w urządzenia mobilne, zdecydowanie ułatwiło komunikację i koordynację działań.

ubojnia drobiu konkol

Poprawa komunikacji: Wprowadzenie jasnych kanałów komunikacji i standaryzowanych procedur zgłaszania problemów technicznych za pomocą CMMS QRmaint, poprawiło komunikację między brygadzistami a mechanikami.

U nas każda minuta przestoju to bardzo duże koszty. W tym momencie, dzięki systemowi QRmaint, obserwujemy bacznie operacje i jesteśmy w stanie zmierzyć nawet mikroprzestoje maszyn, gdy nastąpi usterka, którą usuwa sam operator maszyny. Ponadto, dzięki temu, że mierzymy teraz dokładnie czas realizacji napraw, jesteśmy w stanie wdrożyć wydajny system wynagrodzeń i nagród dla zespołu utrzymania ruchu.

Marcin Sikora

Kierownik Utrzymania Ruchu

Dokładny pomiar czasu przestojów maszyn: Wdrożenie systemu CMMS dało możliwość łatwego pomiaru czasu przestojów maszyn. W efekcie, jest to cos co pozwoliło na identyfikację wąskich gardeł w procesie produkcyjnym.

Sprawne zarządzanie magazynem części zamiennych: Systemu CMMS dał możliwość zarządzania magazynem części zamiennych. W ten sposób, już w niedalekiej przyszłości, QRmaint zapewni szybki dostęp do potrzebnych części i skróci czas napraw.

Wcześniej mieliśmy dwa magazyny zewnętrzne w dwóch różnych halach, które zostały teraz połączone. Jesteśmy teraz na etapie, aby przenieść 100% magazynów na system CMMS QRmaint. Całość operacji zarządzania magazynem części zamiennych będzie realizowana w systemie CMMS.

Marcin Sikora

Kierownik Utrzymania Ruchu

Wykorzystanie kodów QR: System CMMS QRmaint ma możliwości wykorzystania kodów QR do tagowania maszyn. W przyszłości, ułatwi identyfikację i zarządzanie sprzętem oraz infrastrukturą na obu halach produkcyjnych.

Podsumowanie

Wprowadzenie systemu CMMS QRmaint okazało się ważnym krokiem w kierunku optymalizacji procesów utrzymania ruchu w rzeźni Konkol. Był to krok, który przyniósł wymierne korzyści w postaci zmniejszenia kosztów przestojów czy usprawnienia komunikacji. Jedną z najważniejszych funkcji jest jednak proste raportowanie usterek, z którego zarówno użytkownicy aplikacji CMMS QRmaint, jak i kadra zarządzająca są bardzo zadowoleni.

Myślę, że zarekomendowałbym system CMMS QRmaint, ale również firmom, które mają magazyn i również swój wewnętrzny warsztat. Jest to system, który poprawia wydajność i usprawnia operacje produkcji.

Marcin Sikora

Kierownik Utrzymania Ruchu

Jeśli Twoja organizacja zmaga się z kosztownymi przestojami i nieefektywnym zarządzaniem zadaniami UR, skontaktuj się z nami. Już dziś możemy pomóc Twojej organizacji usprawnić operacje UR.

System CMMS QRmaint zapewnia dokładne monitorowanie, dostęp mobilny i wydajne zarządzanie zasobami. Umów się na bezpłatną konsultację i sprawdź możliwości optymalizacji utrzymania ruchu!

 

 

Poznaj historie innych

QRmaint doskonale sprawdza się w rożnych branżach takich jak zakłady produkcyjne, utrzymanie techniczne nieruchomości, sieci sklepów, uczelnie, serwisy. Przeczytaj co sądzą o nas przedstawiciele rożnych branż.

QRmaint spełnia wszystkie nasze wymagania i pozwala nam sprostać wyzwaniom nowoczesnego utrzymania ruchu jednocześnie na kilku lokalizacjach. Jesteśmy przekonani, że QRmaint jest kluczowym elementem w zapewnieniu właściwego stanu naszych systemów przenośnikowych i sortujących, co pozwala nam także w przyszłości dotrzymywać obietnic jakości wobec naszych klientów.

Sandro Wanko

Kierownik Działu Utrzymania Ruchu

System QRmaint znacząco usprawnia nasze procesy. Dzięki niemu mamy lepszą kontrolę nad zgłoszeniami, przeglądami i zasobami. System umożliwia nam również analizę danych, co pozwala na optymalizację kosztów i podejmowanie lepszych decyzji. Mobilna aplikacja QRmaint ułatwia pracę naszym technikom w terenie, zapewniając im dostęp do niezbędnych informacji w czasie rzeczywistym. Z naszego doświadczenia wynika, że sam dostęp do protokołu w aplikacji oszczędza nam ok. 30 min do 60 min na każdym przeglądzie.

Daniel Małysa

Prezes Zarządu ProFM Sp. z o.o.

Jedną z najbardziej wartościowych funkcji systemu QRmaint dla nas, okazała się możliwość komentowania zgłoszeń oraz dołączania zdjęć i filmów. Ta wizualna forma komunikacji znacząco przyspieszyła proces diagnozowania problemów. Zamiast opisywać usterkę słowami, pracownicy mogą teraz przedstawić ją w sposób obrazowy, co eliminuje nieporozumienia i pozwala na szybsze zrozumienie problemu.

Tomasz Bartkowski

Brand Manager w Piekarnia Bartkowscy

Jesteśmy zachwyceni prostotą i efektywnością programu! Już po krótkim czasie zauważyliśmy, że nasze wewnętrzne procesy znacznie się poprawiły.

Christopher Stinges

Kierownik sprzedaży oraz certyfikowany sommelier chleba

Analizowaliśmy rynek. Chcieliśmy wybrać usługę, gdzie cena idzie w parze z jakością. Mieliśmy jedno założenie – program musimy zrozumieć w godzinę. Jeżeli go w tym czasie nie zrozumiemy, to nie jest on dla nas. QRmaint jest bardzo przejrzystym programem, zrobionym pod Utrzymanie Ruchu. Tutaj nie było problemu.

Jarosław Kurach

Koordynator Utrzymania Ruchu

System bardzo dobrze się przyjął, a jego wdrożenie przebiegło bez problemów. Zdobył duże uznanie wśród audytorów. W szczególności, w naszym przypadku, bardzo przydatna okazała się funkcja podglądu parku maszyn na interaktywnych planach oraz całościowa prezentacja najważniejszych informacji z działu UR.

Marcel Menne

Head of maintenance

Klienci szybko zauważają, gdy sprzęt jest uszkodzony, a to może negatywnie wpływać na nasz wizerunek. Dzięki QRmaint usterki są usuwane błyskawicznie, co wpływa na wzrost liczby osób korzystających z naszych klubów.

Anna Socha

Manager

System Qrmaint jest programem, który bardzo dobrze uzupełnia wymogi stawiane dla Przemysłu 4.0

Tomasz Wachowski

Z-ca dyrektora technicznego

Planujemy kontynuować rozwijanie i wykorzystanie QRmaint w pełni. Naszym celem jest dalsze usprawnienie procesów związanych z utrzymaniem, a także włączenie dodatkowych funkcji, które będą wspierać zarządzanie magazynem i inne obszary działalności. Obecnie wdrażamy proces zgłaszania usterek.

Raphael Groß

Pracownik Działu Projektowego

Jeżeli ktoś nie znajdował części na magazynie, to kupowaliśmy nowe. Generowaliśmy wtedy niepotrzebne koszty. Druga rzecz, jeżeli chodzi o magazyn - w sytuacji, kiedy dysponujemy opisem części i mamy je skatalogowane w programie, to nie ma problemu, żeby kupić dokładnie takie same. Nie trzeba ich nigdzie szukać. Są zapisane w programie (red. QRmaint CMMS).

Tomasz Jaroszewski

Zastępca Kierownika Działu Utrzymania Ruchu

Najważniejsze jest to, że moi pracownicy wiedzą, ile jest zadań do wykonania i jakie są priorytety. Technicy mają dostęp do zadań w czasie rzeczywistym. W zasadzie całkowicie wyeliminowaliśmy sytuacje, które występowały wcześniej: że pewne zadania zostają pominięte bądź zapomniane.

Arkadiusz Tetloch

Manager Sekcji Utrzymania Ruchu i Innowacji

System Qrmaint wdrożony w naszej firmie znacząco usprawnił pracę naszego zespołu z działu Utrzymania ruchu, oraz poprawił znacząco reakcje zespołów na bieżące awarie produkcyjne.

Rafał Topolski

Inżynier optymalizacji procesów produkcyjnych

System QRmaint pozwolił nam na rezygnację z wypełniania ton papierowych dokumentów. Mamy teraz łatwy wgląd w historię awarii, napraw i serwisów, a czas reakcji na zgłoszoną usterkę uległ znacznemu skróceniu.

Anna Ciesielska

Process Engineer

Zgłoszenie awarii poprzez skanowanie kodu QR umieszczonego na maszynie praktycznie wyeliminowało nieścisłości utrudniające ustalenie, którego urządzenia dotyczył problem. Zapisywanie wszystkich zgłoszeń w systemie daje świetny obraz, z którymi maszynami mamy największe problemy.

Krzysztof JANIK

Główny Automatyk / Automation Service Supervisor

Moją pracę w firmie można podzielić na dwa etapy:
1. Przed wdrożeniem QRmaint – mnóstwo zbędnych telefonów, ciągłe zdawanie relacji z postępów usuwania awarii, ogrom tematów, które umykały uwadze.
2. Po wdrożeniu QRmaint – możliwość skupienia uwagi na istotnych problemach, wszyscy zainteresowani są na bieżąco, 100% zgłoszonych spraw zostaje rozwiązanych.

Aleksander Penkowski

Kierownik Działu Utrzymania Ruchu

QRmaint skonfigurowałem sam w jeden wieczór, a już w kolejnych dniach w systemie zaczęły się pojawiać zgłoszenia awarii przez techników i operatorów.

Tomasz Pruszyński

Dyrektor Produkcji

System QRmaint zastąpił setki maili, które bez względu na tematykę trafiały do wszystkich na liście, zamiast jedynie do właściwych osób. Wcześniej, gdy awaria była już naprawiona, to nikt o tym tak naprawdę nie wiedział. Dziś mamy wgląd w aktualny stan każdej awarii.

Mariusz Staniszewski

Kierownik Działu IT

System sprawdza się bezproblemowo. Wyraźnie skrócił się czas reakcji naszych zespołów. Jest to o wiele lepszy model komunikacji niż telefony i zapisywanie awarii na kartkach lub zapamiętywanie.

Maciej Hartfil

Kanclerz AWF w Warszawie

Od momentu wdrożenia QRmaint w naszej firmie program się rozwija – dostosowywane są funkcje pod specyfikę branży – np. harmonogram, którego nie było podczas wdrażania, a obecnie wygląda jak kalendarz w Google.

Jacek Turkowski

Koordynator ds. technicznego utrzymania nieruchomości

QRmaint dał się poznać jako firma rzetelna, elastyczna oraz reagująca na pomysły i uwagi użytkowników. System ułatwia nam pracę, a jego funkcjonalności dokonywania zgłoszeń z zadowoleniem zostały przyjęte przez naszych klientów.

Sławomir Pinkowski

Prezes Zarządu

System QRmaint przyczynił się do wzrostu konkurencyjności naszych usług na rynku technicznej obsługi nieruchomości. Oprócz standardowych usług serwisowych dostarczamy naszym klientom narzędzie do szybkiego zgłaszania awarii oraz raportowania prac wykonywanych na nieruchomości.

Mateusz Czerwiński

Wdrożenie aplikacji QRmaint okazało się receptą na największe wyzwanie, jakim była bieżąca naprawa szkód. Kolejnym krokiem wdrożenia będzie wykorzystanie jej do wsparcia pracy managerów zarządzających np. sprzątaniem mieszkań.

Paweł Migacz

Dyrektor zarządzający firmy

tło

Wypróbuj QRmaint

Bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań.